Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Förslag, förbättringar och vanliga frågor
 SBGFs forum: Förslag, förbättringar och vanliga frågor
Rubrik Ämne: Hur välkomnar vi nya? SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
Patrick L
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 26 apr 2004
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 10 okt 2008 kl 13:14 | IP loggad Citera Patrick L

Hallon,

Hur tar vi BG-spelare och lokalens personal igentligen emot "nya" spelare???

Jag antar och hoppas att vi gör det på ett bra och välkomnande sätt!

Dock...

På mitt arbete fick jag kontakt med en person som älskar att spela BG, han spelade bara på nätet.......så jag rekommenderade honom att besöka Grottan någon Torsdag eller tävlingsdag.

Personen kom in till mig på jobbet idag och sa att han följt mitt råd och besökt Grottan i går kväl. Han kände sig långt ifrån välkommen och sa när han kom "Att jag är ny här och blivit hänvisad ifrån en kamrat att komma förbi".

Jag var själv inte på plats och har inte hört "personalens" version, men är övertygad om att detta kunde ha gjorts betydligt mer välkomnande än det var fallet denna gång.

Jag tänker inte gå in på detaljer, men är uppriktigt ledsen på det sättet "vi" behandlade honom. Och han var långt ifrån säker på om han ville återkomma efter denna kväll.

Jag hoppas detta rör sig om missförstånd ifrån bägge håll, men vill ändå ta upp problemet innan det blir större......Jag övertygade personen ifråga att "Vi är ett bra gäng......" och att han definitivt bör ge grottan och Svensk Backgammon en ny chans!!!

Jag sa vidare att det bästa är att jag följer med dig nästa gång så reder vi ut detta på plats med personalen.

Detta var också en person som känner en del andra BG-spelare som ännu ej kommit i kontakt med förbundet och är intresserade av att ev. starta lag mm.

Pajkastning (Vem som gjort exakt vad) undanbedes starkt, vi kan alla ha en mindre bra dag! Men jag råder alla att tänka lite extra på detta, om vi nu vill ha fler medlemmar i grottan, förbundet och serien.

Slutligen måste jag också tillägga att jag själv alltid blivit bemött på ett bra sätt av personalen och dessa problem har jag inte sett skymten av tidigare.

Patrick L

Topp Se Patrick L's Profil Sök efter andra inlägg av Patrick L

Robban
Vana användare
Vana användare
Kapten

Registrerade sig: 27 apr 2004
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 10 okt 2008 kl 17:13 | IP loggad Citera Robban

Det är ett enkelt missförstånd som uppstått på rimliga grunder.
Jag förstår både Douglas och personen i fråga.
Jag kan hlälpa till att reda ut det på måndag.

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum