Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Seriespel
 SBGFs forum: Seriespel
Rubrik Ämne: Säsongen 09/10 SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Registrerade sig: 19 jan 2008
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 21 apr 2009 kl 10:44 | IP loggad Citera von Bargen

Ja, varför inte lägga ut ett tips på en gång, alltid retar det någon...

Detta gäller nästa års div 2.

Båda kvalen slutar med vinst för div 1-lagen då det är 5 man som spelar och de känns lite bättre när man tänker på bredden. Därför spelar både Perserna och Troja kvar nästa år och Plattflytt respektive Gammon ansluter då de åkt ur ettan. Jag tror dock inte att någon av dem lyckas återvända till ettan direkt. Inget lag flyttas ner till trean då jag tippar att den inte blir av nästa år heller. Jag räknar därför med att årets lag spelar i tvåan även nästa år och slutställningen i tvåan blir då som följer:

1. Troja
2. Väse
3. Lillans killar
4. Persepolis
5. Gammon
6. Plattflytt
7. Fortuna
8. B-laget
9. Kuba Libre
10. Kubiq
11. Elvis och Priscilla
12. Plague
13. Fast fingers
14. Smackibonk

Vågar någon utmana??

Micke

Redigerad av von Bargen den 21 apr 2009 kl 10:44
Topp Se von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av von Bargen

Hard_To_Get
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 15 feb 2008
Skickat: 21 apr 2009 kl 13:49 | IP loggad Citera Hard_To_Get

von Bargen skrev:
Båda kvalen slutar med vinst för div 1-lagen då det är 5 man som spelar och de känns lite bättre när man tänker på bredden.

Micke

Om man enbart ser till rankingen och jämför lagen emellan, Troja vs Fusktärning, så är det klar fördel Troja även sett till bredden.

För övrigt kan nämnas att Troja var det lag som tog flest segrar i hela seriesystemet denna säsong, men va f-n hjälper det när man får kvala ;-)

Riz

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 21 apr 2009 kl 14:11 | IP loggad Citera von Bargen

Som sagt, alltid retar det någon

Mitt tips grundade sig på att ni i Troja kanske inte får ihop fullt lag till kvalet vilket ryktet gör gällande. Kan det stämma? Bredden känns lite svag då ni endast haft 5 aktiva spelare under året och även tvingats ta in faddrar flera gånger.

Annars har ni som du säger högre ranking, jag får det till 1578 på era aktiva spelare mot 1567 för Järntärnings förmodade startfemma. Kanske inte klar fördel som du säger men ett visst försprång förstås. Jag håller ändå fast vid mitt tips men som du ser tippar jag er etta nästa år istället.

Micke

Hard_To_Get
Vana användare
Vana användare

Skickat: 21 apr 2009 kl 14:37 | IP loggad Citera Hard_To_Get

En klar fördel för Troja om man till det dessutom ser till spetskompetensen ! :-).

Det stämmer att vi tyvärr inte kommer att kunna ställa upp med det starkaste laget till kvalet och däri ligger slumptärningarnas chans.

Riz

Konrad
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 15 okt 2007
Skickat: 21 apr 2009 kl 15:22 | IP loggad Citera Konrad

Riz får lira mot vår svagaste spelare i fusktärning (han är föresten på transferlistan) men vi kan slå vad att han vinner.

Och föresten, när jag lirade i 2:an föra året var jag högst uppe på topplistan och en ranking på 1650, det är lite skillnad mellan div 1 och 2.

Men vi är van att lira mot dom bästa, det är inte ni!

Tips: Ta med lite lungnande till dina Trojaner

Hard_To_Get
Vana användare
Vana användare

Skickat: 21 apr 2009 kl 15:30 | IP loggad Citera Hard_To_Get

Så där ja ! då var snacket igång inför kvalet och temperaturen har höjts, precis som det ska vara :-).

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 25 apr 2004
Skickat: 21 apr 2009 kl 19:13 | IP loggad Citera Micke Nilsson

Det stämmer tyvärr att en av de fem som spelat under säsongen inte har möjlighet att lira på lördag, men våra motståndare kan sluta hoppas på ryktet om en wo-match eftersom vi kommer till spel med en Dark Horse som vilat sig i form hela säsongen (samt så finns ytterligare en spelare i rockärmen om han skulle få förhinder).

Även om vi är nykomlingar som kommer direkt från trean har vi i alla fall en liten gnutta rutin i laget. Trots att återbudet gör att vi tappar en del division 1-rutin kommer vi ändå till spel med tre spelare med erfarenhet från ettan och som tillsammans har över 100 matcher i högsta divisionen (och då är vårt självutnämnda Ess ej inräknat )

Nu är det väl naturligtvis inget jämfört med våra oerhört rutinerade och vassa motståndare och jag sticker inte ut hakan lika långt som Riz och säger att vi har en klar fördel, men nog ska vi försöka bjuda på gott motstånd i alla fall .

Redigerad av Micke Nilsson den 21 apr 2009 kl 19:15
Topp Se Micke Nilsson's Profil Sök efter andra inlägg av Micke Nilsson Besök Micke Nilsson's Hemsida

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 21 apr 2009 kl 20:37 | IP loggad Citera von Bargen

Hard_To_Get skrev:
Så där ja ! då var snacket igång inför kvalet och temperaturen har höjts, precis som det ska vara :-).

Och jag som inte ens är med i kvalet drog igång snacket...

Och för att spä på lite...

Äh, Järntärning vinner lätt. Konrad visar storform med vinst i torsdagsturneringen senast och Rickard är alltid bäst när det gäller. Björn tvålade till Svempa sist så han lär inte torska mot någon Uppsalatönt direkt

Där har ni redan torskat 3 så ni är borta...

Micke

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 21 apr 2009 kl 21:01 | IP loggad Citera Konrad

Micke Nilsson skrev:
  tillsammans har över 100 matcher i högsta divisionen (och då är vårt självutnämnda Ess ej inräknat )

Jag  lira minst 50 matcher om dagen, det är "warm up" för mig, varav 60% med snowie analys....

Kul med en hejarklack...

Tack Micke

come on Baby...
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 29 maj 2006
Skickat: 21 apr 2009 kl 21:18 | IP loggad Citera come on Baby...

Tror det vore bäst om styrelsen ringde snuten och bad om förstärkningar på lördag.  Typ 200 kravallsnutar !!

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Skickat: 21 apr 2009 kl 23:24 | IP loggad Citera Micke Nilsson

Darnok skrev:

Micke Nilsson skrev:
  tillsammans har över 100 matcher i högsta divisionen (och då är vårt självutnämnda Ess ej inräknat )

Jag  lira minst 50 matcher om dagen, det är "warm up" för mig, varav 60% med snowie analys....

Kul med en hejarklack...

Tack Micke

Kul att höra att du är duktig och spelar mycket på nätet och analyserar dina matcher för att om möjligt bli ännu bättre. Jag vet däremot inte vad det har att göra med det du citerade ovan, om det inte är så att du spelar minst 50 matcher live i division 1 om dagen? 

När du skrev...

Darnok skrev:
Och föresten, när jag lirade i 2:an föra året var jag högst uppe på topplistan och en ranking på 1650, det är lite skillnad mellan div 1 och 2.

... kanske jag felaktigt misstolkade dig när jag antog att du där menade att rankingtalens skillnad och vanan att lira mot de bästa avsåg livespel i division 1 och att vi saknade denna vana? Jag ville bara upplysa om att vi är fullt medvetna om det, men att flera av oss trots allt har känt på hetluften genom att lira mot de bästa vi också. Vi har inte bara spelat i tvåan och trean som du ville få det att framstå som. Därmed inte sagt att vi har lika mycket rutin som er, men att säga att vi saknar den vanan tycker jag inte är ett helt korrekt påstående.

Topp Se Micke Nilsson's Profil Sök efter andra inlägg av Micke Nilsson Besök Micke Nilsson's Hemsida

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Skickat: 21 apr 2009 kl 23:41 | IP loggad Citera Micke Nilsson

Jag blev lite nyfniken nu och kikade lite mer på våra lags spelare och om man jämför våra två lag och kollar vilka spelare som har flest flest division 1-matcher under bältet så är det så att Hasse och Rickard i Järntärning ståtar med flest. Sedan är det faktiskt så att på plats 3-6 så kommer fyra Troja-spelare, varav dock bara tre kommer att delta i kvalet på lördag. (brasklapp: om mitt manuella räknande på skärmen nu stämmer)

Däremot har Järntärnings spelare sammanlagt klart fler rankingmatcher spelade och betydligt fler division 2-matcher spelade. Men lite roligt tycker jag ändå det är att vi i Troja ligger rätt bra till vad gäller division 1-rutin med tanke på nedanstående

Darnok skrev:

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 21 apr 2009 kl 23:57 | IP loggad Citera Konrad

Micke,

hoppas att du inte tar det för allvarligt

Riz och jag, vi tycker nog om att skojar lite...

Det blir säkert spännande matcher på lördag, och jag får nog stryk iaf, men vi har 4 duktiga lirare till..

God Match!

pom
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 30 apr 2004
Skickat: 22 apr 2009 kl 02:13 | IP loggad Citera pom

Hard_To_Get skrev:

För övrigt kan nämnas att Troja var det lag som tog flest segrar i hela seriesystemet denna säsong, men va f-n hjälper det när man får kvala ;-)

Riz

Näe. Ni tog 60 segrar och det var tre lag i divisionen som tog fler och sex lag i seriesystemet. Varav två poäng av fadder eller spelare utan licens. ;)

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Skickat: 22 apr 2009 kl 06:07 | IP loggad Citera Micke Nilsson

Darnok skrev:

Micke,

hoppas att du inte tar det för allvarligt

Riz och jag, vi tycker nog om att skojar lite...

Det blir säkert spännande matcher på lördag, och jag får nog stryk iaf, men vi har 4 duktiga lirare till..

God Match!

Jag tyckte nog att jag skojade jag också, men jag tyckte bara att vi kunder våra sakliga i vårt hånande/skojande, så ta det inte alltför allvarligt du heller

Pippi
Användare
Användare

Registrerade sig: 22 mar 2007
Skickat: 22 apr 2009 kl 09:25 | IP loggad Citera Pippi

I Järntärning är spelarna mycket snyggare än i Troja.

Topp Se Pippi's Profil Sök efter andra inlägg av Pippi

Hard_To_Get
Vana användare
Vana användare

Skickat: 22 apr 2009 kl 11:31 | IP loggad Citera Hard_To_Get

pom skrev:
Hard_To_Get skrev:

Riz

Näe. Ni tog 60 segrar och det var tre lag i divisionen som tog fler och sex lag i seriesystemet. Varav två poäng av fadder eller spelare utan licens. ;)

Vet inte om du är lullig eller driver. Vi tog 60 p och slutade på fjärde plats och därför får vi kvala. Vad jag poängerade var att Troja har  flest segrar i hela seriesystemet denna säsong 14 st före närmaste lag på 12 st segrar. Men som sagt, till vilken nytta.....

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 22 apr 2009 kl 12:24 | IP loggad Citera Konrad

Skit samma hur monga segrar, men högst 62 efter lördagen

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 22 apr 2009 kl 13:29 | IP loggad Citera von Bargen

Lustigt att denna tråd utvecklade sig till ett ordkrig mellan Troja och Järntärning. Några från Persepolis och Alpha som vill vara med och håna också inför kvalet?

Eller någon som kanske vill utmana mitt tips?? Det var ju ändå det som tråden handlade om från början...

Micke

Loui
Moderatorer
Moderatorer

Registrerade sig: 25 okt 2006
Skickat: 22 apr 2009 kl 14:00 | IP loggad Citera Loui

von Bargen skrev:

Lustigt att denna tråd utvecklade sig till ett ordkrig mellan Troja och Järntärning.

Får gratulera till en välriktad brandfackla!

Nästan så att man själv är sugen på att ta sig till grottan på lördag bara för att se matchen mellan dessa två lag. Skulle aldrig hänt annars kan jag lova! 
Topp Se Loui's Profil Sök efter andra inlägg av Loui

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 22 apr 2009 kl 14:55 | IP loggad Citera Konrad

Loui skrev:

Nästan så att man själv är sugen på att ta sig till grottan på lördag bara för att se matchen mellan dessa två lag. Skulle aldrig hänt annars kan jag lova! 

Välkommen Loui!

Säkert att du få vara med i Mickes hejarklack

Hard_To_Get
Vana användare
Vana användare

Skickat: 22 apr 2009 kl 15:13 | IP loggad Citera Hard_To_Get

Pippi skrev:

I Järntärning är spelarna mycket snyggare än i Troja.

Flickorna i turtärning är snyggare än Pippi

För övrigt är det väl tidigt att börja spekulera inför kommande säsongs tabellplaceringar då lagupställningarna hos respekttive kan komma (förmodligen) att ändras.
Kanske mer intressant o roligare att diskutera "Silly Season" :-)

Riz

The_Dragon
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 24 okt 2006
Skickat: 22 apr 2009 kl 16:45 | IP loggad Citera The_Dragon

Micke V det är lika bra att du ändrar din tipsrad, troja kommer troligtvis att vinna kvalet och visa vad skåpet ska stå men tack i alla fall för att du tippar oss etta nästa säsong

Redigerad av The_Dragon den 22 apr 2009 kl 16:58
Topp Se The_Dragon's Profil Sök efter andra inlägg av The_Dragon

Kim.w
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 29 nov 2006
Skickat: 22 apr 2009 kl 21:40 | IP loggad Citera Kim.w

Då får väl en glad fisk slänga in en kommentar också. Gissar att det inte blir så mycket spel för mig i helgen men det skadar aldrig att lägga lite ved på elden! Klart som fan att Troja förlorar 

Alla kommer förlora och Blipparna kommer att vinna hur lätt som helst. Några frågor?

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 25 apr 2009 kl 17:06 | IP loggad Citera von Bargen

Någon som har koll på hur det går i grottan idag? Troja eller Järntärning? Persepolis eller Alpha? Slutspelet i div 1?

Ja e nyfiken...

Staffan
Moderatorer
Moderatorer

Registrerade sig: 17 dec 2004
Skickat: 25 apr 2009 kl 18:26 | IP loggad Citera Staffan

Det enda jag hört hittills är att Barhäng bara behövde tre matcher för att täppa till truten på Lucas.
BARHÄNG BARHÄNG BARHÄNG
Topp Se Staffan's Profil Sök efter andra inlägg av Staffan Besök Staffan's Hemsida

DrDägge
Senioranvändare
Senioranvändare
Dr

Skickat: 25 apr 2009 kl 18:56 | IP loggad Citera DrDägge

För att täppa till truten på Lucas krävs betydligt mer än så. Men visst gjorde det ont att torska mot en samling baklängesflyttare. En tröst i bedrövelsen skulle vara om Barhäng också vinner finalen, men två mirakel samma dag är väl för mycket att hopps på.

Doktorn

Topp Se DrDägge's Profil Sök efter andra inlägg av DrDägge Besök DrDägge's Hemsida

Staffan
Moderatorer
Moderatorer

Skickat: 25 apr 2009 kl 19:01 | IP loggad Citera Staffan

Det känns som rättvisa håller på att skipas. Efter att snöpligt blivit berövade seriesegern i en DMP går nu BG-giganten Barhäng vidare för slutspelsseger. GO BARHÄNG GO
Topp Se Staffan's Profil Sök efter andra inlägg av Staffan Besök Staffan's Hemsida

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 25 apr 2009 kl 20:18 | IP loggad Citera Konrad

Järntärnig so klart!  3-2 

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Skickat: 25 apr 2009 kl 21:05 | IP loggad Citera Micke Nilsson

Japp, så blev det. Två sura dmp-torskar och en mirakelvändning av Hasse när Risotto hade honom i brygga på slutet av deras match. Men det är ju som vi redan visste ett skitspel . Tyvärr innbear det förmodligen också slutet för ett Uppsalalag i Stockholmsserien eftersom vi nu inte gick upp. Vårt ess är klar för ett lag i ettan nästa år och en annan rutinerad räv är mycket tveksam till spel i tvåan även nästa år.

I och med att vi bara hade fem aktiva spelare detta år ser det därför ut som att ni med största sannolikhet inte får ihop något lag till nästa säsong. Visst kan mycket hända men det ser mörkt ut för tillfället .

DrDägge
Senioranvändare
Senioranvändare
Dr

Skickat: 25 apr 2009 kl 21:33 | IP loggad Citera DrDägge

Micke Nilsson skrev:
Japp, så blev det. Två sura dmp-torskar och en mirakelvändning av Hasse när Risotto hade honom i brygga på slutet av deras match. Men det är ju som vi redan visste ett skitspel . Tyvärr innbear det förmodligen också slutet för ett Uppsalalag i Stockholmsserien eftersom vi nu inte gick upp. Vårt ess är klar för ett lag i ettan nästa år och en annan rutinerad räv är mycket tveksam till spel i tvåan även nästa år.

I och med att vi bara hade fem aktiva spelare detta år ser det därför ut som att ni med största sannolikhet inte får ihop något lag till nästa säsong. Visst kan mycket hända men det ser mörkt ut för tillfället .

BG är inget fö veklingar med svagt psyke. Vägen till toppen gör ont på många sätt. Saknar ni i Uppsala vad som krävs?

Doktorn

Topp Se DrDägge's Profil Sök efter andra inlägg av DrDägge Besök DrDägge's Hemsida

DrDägge
Senioranvändare
Senioranvändare
Dr

Skickat: 25 apr 2009 kl 23:00 | IP loggad Citera DrDägge

Hejaramsorna från Barhängs klack har tystnat, beror det på vad vi alla tror?

Lasse

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 25 apr 2009 kl 23:43 | IP loggad Citera von Bargen

Mitt tips angående Trojas förestående förlust gick alltså hem. Mer info om slutspelet eller den andra kvalmatchen? Trist att Troja tappar folk på transfermarknaden men hoppet är det sista som överger människan. Ni har ju hela sommaren på er att träna uppp nya förmågor.

Micke

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Skickat: 26 apr 2009 kl 01:07 | IP loggad Citera Micke Nilsson

I år saknade vi i alla fall vad som krävdes för att gå upp i ettan. Sedan prioriterar olika personer på olika vis. Vissa är mer ambitiösa och har som enda mål att spela i ettan så snabbt som möjligt, medan andra skulle ta det som en bonus och har tålamodet att vänta lite längre. Erbjuds den första kategorin av spelare en möjlighet att direkt spela i ettan (där de korrekt anser sig höra hemma) så tar de den genvägen, vilket man får förstå och acceptera.

Det största problemet är att vi har väldigt ont om spelare i Uppsala. Det senaste året har vi snittat under sju deltagare på våra torsdagsturneringar. Sedan tar det för en del emot att åka de milen som det trots allt innebär för oss att ta oss till Stockholm och spela, så man kan inte räkna med att de som kommer ner på torsdagarna dessutom är villiga att spela i serien också.

Av de "bofasta" torsdagsdeltagarna spelar dessutom en av dem redan i ett annat lag i ettan och vi hade denna säsong bara 5 aktiva i seriespelet, trots en "inhyrd" Stockholmare. Nu tappar vi alltså ytterligare en Uppsalabo till ett Stockholmslag och med det begränsade underlaget för potentiella seriepelare vi har blir det därmed mycket svårt att få ihop ett Uppsalalag med hållbart antal spelare.

NorthStar
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 19 jun 2007
Skickat: 26 apr 2009 kl 01:34 | IP loggad Citera NorthStar

En stor eloge till Blippbloppers som krossade Guldgrevarna och som i stort sett var på väg att krossa oss (Remmbrantz). På något mirakulöst sett vände vi hela matchen och Blippblopparna var stora i det snöpliga nederlaget i semifinalen. Barhäng var också stora i finalens söpliga/dramatiska förlust. Vi (Remmbrantz) samlade maximal röta i detta slutspel, djävligt medvetna om vilket rötspel backgammon är. Tack för i år och på återseende. Grattis än en gång till världens bästa Carlsson! 1:a på rankingen och skytteligavinnare!!!
Topp Se NorthStar's Profil Sök efter andra inlägg av NorthStar

pom
Vana användare
Vana användare

Skickat: 26 apr 2009 kl 02:44 | IP loggad Citera pom

Grattis till Remmbrantz till segern. Roligt att lagets ende diplomat rapporterar.

Nu saknas bara rapport om hur det gick för tvåans bästa kvallag, så har vi alla fått bilden klar för oss.

DrDägge
Senioranvändare
Senioranvändare
Dr

Skickat: 26 apr 2009 kl 09:32 | IP loggad Citera DrDägge

Ja, Remmbrantz har nu övertagit stafettpinnen från Lucas vilket man ser på flera indikatorer.

1) Laget vinner både serien och slutspelet
2) Laget har förmåga att vända "hopplösa" underlägen
3) Laget är inte direkt publikfavorit

Man kunde kanske lagt till en punkt om ödmjukhet, men eftersom Figge motar Olle i grind skall vi inte gräva i sådant. Jag nöjer mig med att konstatera att Remmbrantz nu är sveriges bästa lag och det skapar ju lite extra motivation för oss andra tomtar som så gärna vill slå er...

Doktorn

Staffan
Moderatorer
Moderatorer

Skickat: 26 apr 2009 kl 10:02 | IP loggad Citera Staffan

....och Barhäng är Sveriges näst bästa lag, inte dåligt det heller.
Grattis Remmbrantz, starkt jobbat!

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 26 apr 2009 kl 11:46 | IP loggad Citera Konrad

Hur gick det för  Persepolis mot Alpha?

Badboy
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 02 aug 2005
Skickat: 26 apr 2009 kl 15:15 | IP loggad Citera Badboy

Tack northStar du är en ärans man det vet vi....man ska respektera tärningarna med...är de inte på ens sida är de inte det

Patrick L
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 26 apr 2004
Skickat: 27 apr 2009 kl 10:41 | IP loggad Citera Patrick L

Staffan skrev:
....och Barhäng är Sveriges näst bästa lag, inte dåligt det heller.
Grattis Remmbrantz, starkt jobbat!

Ja, ett stort grattis till både Remmbrantz och Barhäng!

Och Remmbrantz, ni är fn Sveriges bästa BG-lag, inget snack!

Ni får dock inte glömma att tacka mig sen! Då det i huvudsak var jag och Peo som efter en bedrövlig säsong var de som sänkte Alexander Lukas i år!

Jag tar nu även konsekvensen av mitt dåliga resultat i serien och lämnar Lukas, och önskar dem all Lycka i framtiden! Och med ett sänke mindre så ökar chansen betydligt framöver att Lukas återigen kommer tillbaka till toppen.

Så om det finns något annat Div.1-lag som behöver en nygammal "gubbe" så hör av er till mig på; patrick@roalbes.se

Jag har 10 års erfarenhet av spel i högsta serien och har spelat ca.165 matcher med en vinst-% på strax över 50%. Har i div.1 bl a vunnit över följande "hyggliga" spelare:

Patrick Svensson, Henrik Hartman, Ulf Kristiansson, Jörgen "Jokern" Granstedt, Johan Moazed, Lars Karlsson, Thomas Rönn, Peter Carlsson, Sven-Olof Norén och Lars Degerman.

I ärlighetens namn har jag även förlorat mot ett gäng blåbär....Detta är ju ett rötspel!

Trevlig sommar.....Vi ses på båten......

Patrick Linderoth

Topp Se Patrick L's Profil Sök efter andra inlägg av Patrick L

Anette
Användare
Användare

Registrerade sig: 04 maj 2004
Skickat: 27 apr 2009 kl 12:01 | IP loggad Citera Anette

Vi har hållit oss och tigit hela säsongen – för visst kändes det märkligt att vecka efter vecka, med få undantag, leda serien. Har hållit mig från kommentarer efter de alltid återkommande häcklerierna i serieartiklarna. Men nu, efter slutspelet, så kan jag ju inte låta bli att undra: VAD har vi gjort för att omskrivas på ett sånt nedlåtande sätt gång på gång? Vi har 3 absoluta toppspelare med i laget – varför är det SÅÅÅÅ märkligt att vi har gått bra hela säsongen? Det känns sådär att man innan/efter slutspelet får läsa saker som:

”Barhäng har haft en fin säsong men nu har verkligheten kommit ikapp dem. De har trots seedning inget med slutstriden att göra.” – Vi skulle alltså vara så dåliga att vi absolut inte ens skulle kunna vinna EN match mot något av slutspelslagen?...

”I den andra semin visade Barhäng igen att motivation slår klass.” – Oj, så det enda som har tagit oss såhär långt är motivation???

” För att täppa till truten på Lucas krävs betydligt mer än så. Men visst gjorde det ont att torska mot en samling baklängesflyttare. En tröst i bedrövelsen skulle vara om Barhäng också vinner finalen, men två mirakel samma dag är väl för mycket att hopps på.” – Baklängesflyttare som i 26 matcher lyckas hålla sig topp 3 och som även var med i slutspelet förra året? Och ett mirakel att vi lyckades vinna över er i slutspelet? Njaaaaaa, kanske en högoddsare, men knappast ett mirakel. ;-)

Jag lider verkligen inte brist på humor och självdistans, alla vet att en del av charmen med seriespelet är artiklar och inlägg av mer eller mindre bitsk karaktär. Däremot rimmar det lite illa när ordföranden under en hel säsong använder ett av lagen som hackkyckling. Det hade varit kul med NÅGON positiv artikel om oss NÅGON gång på ett år. ;-)

Och sist men inte minst – ett STORT grattis till Remmbrantz – vilken bedrift att vinna både serien och slutspelet, det sistnämnda ur ett kraftigt underläge – det är riktigt stort!

/Anette

Topp Se Anette's Profil Sök efter andra inlägg av Anette

Badboy
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 02 aug 2005
Skickat: 27 apr 2009 kl 21:04 | IP loggad Citera Badboy

Anette....det *hör* till med att hacka  på lite=))

Ni har varit jätte bra. 3 klass spelare...och några bra spelare...Trodde ni skulle ta remmarna tom...men icke....jätte grattis till en kanon säsong Barhäng...

NorthStar
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 19 jun 2007
Skickat: 27 apr 2009 kl 21:42 | IP loggad Citera NorthStar

Instämmer med föregående talare, några små marginaler till er fördel istf till oss och det hade varit tvärt om! Ni gjorde en kanonsäsong! Figge
Topp Se NorthStar's Profil Sök efter andra inlägg av NorthStar

Jonte
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 25 maj 2004
Skickat: 27 apr 2009 kl 21:45 | IP loggad Citera Jonte

Jag har inte som sig bör gratulerat Barhäng till en fantastisk säsong

Ni är som sagt inte en samling turspelare utan riktigt bra spelare allihop, kul att ni med all tydlighet visat detta genomgående i serien och slutspel.

Grattis såklart även till  Rembrantz och inte minst Peter C. som visat mästartakter.

/Jonte 

Topp Se Jonte's Profil Sök efter andra inlägg av Jonte

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 28 apr 2009 kl 10:25 | IP loggad Citera von Bargen

44 svar och 770 visningar. Det måste vara rekord en vecka efter trådstart??

Fortfarande ingen som vågar utmana med ett tips dock. Jag lägger ut ett nytt för både ettan och tvåan men väntar tills strax innan seriestart då vi vet vilka lag/spelare som är aktuella för de bägge serierna.

Micke

Kim.w
Vana användare
Vana användare

Skickat: 29 apr 2009 kl 23:48 | IP loggad Citera Kim.w

Vallkoma vinner div-1 nästa år! Kom ihåg vart ni hörde det först 

Elaking
Användare
Användare

Registrerade sig: 04 mar 2005
Skickat: 30 apr 2009 kl 10:07 | IP loggad Citera Elaking

Är du på språng igen... Kim the butterfly?
Topp Se Elaking's Profil Sök efter andra inlägg av Elaking

Mister__Man
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 09 nov 2004
Skickat: 30 apr 2009 kl 10:33 | IP loggad Citera Mister__Man

Jag tror blipparna blir farliga nästa år igen.
Topp Se Mister__Man's Profil Sök efter andra inlägg av Mister__Man

Konrad
Vana användare
Vana användare

Skickat: 30 apr 2009 kl 12:13 | IP loggad Citera Konrad

Mister__Man skrev:
Jag tror blipparna blir farliga nästa år.

Du tror men du menade "Järntärning" blir farliga nästa år

Kim.w
Vana användare
Vana användare

Skickat: 30 apr 2009 kl 13:02 | IP loggad Citera Kim.w

Elaking skrev:

Ja men nu spelar jag med det bästa laget i Sverige så behöver inte hoppa runt mer

DrDägge
Senioranvändare
Senioranvändare
Dr

Skickat: 30 apr 2009 kl 14:02 | IP loggad Citera DrDägge

Kim.w skrev:
Elaking skrev:

Ja men nu spelar jag med det bästa laget i Sverige så behöver inte hoppa runt mer

Vallkoma var nog bäst i Sverige innan du hoppade med i laget, men nu ser saken annorlunda ut

Doktorn

Kim.w
Vana användare
Vana användare

Skickat: 30 apr 2009 kl 16:26 | IP loggad Citera Kim.w

DrDägge skrev:

Kim.w skrev:
Elaking skrev:

Vallkoma var nog bäst i Sverige innan du hoppade med i laget, men nu ser saken annorlunda ut

Doktorn

Haha jag sa aldrig att jag var någon förstärkning i laget. Givetvis är jag värvad som 8e gubbe! Kanske ska omformulera mig. Nu sitter jag på bänken i Sveriges kanske bästa lag, så nu behöver jag inte hoppa runt längre. Känns det bättre Degis?

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 13 maj 2009 kl 21:53 | IP loggad Citera von Bargen

Hur gick det med det uppskjutna kvalet mellan Alpha och Perserna? Är den sista matchen färdigspelad, någon som vet?

Micke 

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 14 maj 2009 kl 01:13 | IP loggad Citera von Bargen

Till herr von Bargen :

Den spelas på båten nu på Måndag. Men du kanske glömde bort att jag berättade det häromdagen då vi möttes i semin?

Fru von Bargen

Ingrid
Vana användare
Vana användare

Skickat: 14 maj 2009 kl 05:53 | IP loggad Citera Ingrid

Frun har alldeles rätt.

Matchen kommer att spelas nu på måndag den 18:e.

Topp Se Ingrid's Profil Sök efter andra inlägg av Ingrid

pom
Vana användare
Vana användare

Skickat: 15 maj 2009 kl 11:26 | IP loggad Citera pom

haha Herr och Fru von Bagen verkar ha ett intresant förhållande där de pratar med varandra genom ett forum ;)

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 15 maj 2009 kl 11:47 | IP loggad Citera von Bargen

Ibland träffas vi även in real life. Det brukar oftast handla om då vi lottas mot varandra i diverse BG-turneringar eller genom ett förbokat affärsmöte.

Micke

Fairlane
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 22 nov 2004
Skickat: 27 maj 2009 kl 10:01 | IP loggad Citera Fairlane

von Bargen skrev:

Hur gick det med det uppskjutna kvalet mellan Alpha och Perserna? Är den sista matchen färdigspelad, någon som vet?

Micke 

Jag är också nyfiken på resultatet. Jag har inte sett något (kanske har jag missat något, men jag har kollat arkivet etc.
Topp Se Fairlane's Profil Sök efter andra inlägg av Fairlane

Ingrid
Vana användare
Vana användare

Skickat: 27 maj 2009 kl 12:56 | IP loggad Citera Ingrid

Matchen spelades klart förra måndagen på Loginn.

Matchen startade med 12-11 till PersePolis. Alfa komm i kapp 12-12. I sista partiet vann Alfa och matchen slutade därför 13-12 till Alfa.

Topp Se Ingrid's Profil Sök efter andra inlägg av Ingrid

Fairlane
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 22 nov 2004
Skickat: 27 maj 2009 kl 23:33 | IP loggad Citera Fairlane

Tack för uppdatering Ingrid. Spännande omgång.
Topp Se Fairlane's Profil Sök efter andra inlägg av Fairlane

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 27 aug 2007
Skickat: 04 jun 2009 kl 21:27 | IP loggad Citera AKQJ10

Efter en "kort" fundering kom jag fram till att jag vill utmana Von Bargen. Så här tror jag 2:an ser ut när den e färdig spelad.

1. Väse

2. Gammon

3. Kuba libre

4. Fortuna

5. Troja

6. PP

7. Lillans killar

8. Plattflytt

9. Kubiq

10. SMACKISMACK

11. Plague

12. B-laget

13. FF

14. Elvis

P.s Von Bargen. Jag satsar på att vi (smackibonk) vinner 1:an År 2010/11 om jag får 10´000 grr pengarna. Vågar du utmana? d.s

Redigerad av AKQJ10 den 04 jun 2009 kl 21:38

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Skickat: 27 sep 2009 kl 12:33 | IP loggad Citera AKQJ10

Har du tippat uppochner? Von Bargen.

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 27 sep 2009 kl 19:40 | IP loggad Citera von Bargen

Haha, det tror jag knappast.

Däremot verkar tabellen lite upp och ner för tillfället. När krutröken lagt sig efter säsongens slut har ni nog parkerat i de nedre regionerna, möjligtvis kan ni slå laget som kallas för "spelledigt" i tabellen  

Nu när Troja lagt ner finns det nog ingen som kan utmana Väse om seriesegern. Jag tippar att de vinner med minst 4 poängs marginal till tvåan.

Vi får se...

Micke

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 14 okt 2009 kl 11:23 | IP loggad Citera von Bargen

Hmm,

Smackibonk har 10 poäng efter 4 omgångar...

Nu måste jag välja om jag skall fortsätta skriva ner dem eller göra en politikervändning.

Tommy, vad tycker du?

Micke

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Skickat: 14 okt 2009 kl 20:40 | IP loggad Citera AKQJ10

Jag hävdar som sagt att du var full när du skrev ditt första tips och hela skiten hamna upp och ner! Det är aldrig försent att erkäna att man gjort fel von B

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 14 okt 2009 kl 23:19 | IP loggad Citera von Bargen

Ok, Här kommer en politikervändning av bästa klass.

Nu tror jag att Smackibonk är ett lag som kommer att placera sig i mitten av division två, de har klara kvalitéer och stora utvecklingsmöjligheter.

Jag vill betona att det inte är så att jag ändrat mig i frågan, däremot har jag efter en djupare analys i ämnet gjort en ny bedömning och på så sätt kommit fram till en annorlunda slutsats...

Micke

Elaking
Användare
Användare

Registrerade sig: 04 mar 2005
Skickat: 01 mar 2010 kl 23:37 | IP loggad Citera Elaking

von Bargen skrev:

Båda kvalen slutar med vinst för div 1-lagen då det är 5 man som spelar och de känns lite bättre när man tänker på bredden. Därför spelar både Perserna och Troja kvar nästa år och Plattflytt respektive Gammon ansluter då de åkt ur ettan. Jag tror dock inte att någon av dem lyckas återvända till ettan direkt. Inget lag flyttas ner till trean då jag tippar att den inte blir av nästa år heller. Jag räknar därför med att årets lag spelar i tvåan även nästa år och slutställningen i tvåan blir då som följer:

1. Troja
2. Väse
3. Lillans killar
4. Persepolis
5. Gammon
6. Plattflytt
7. Fortuna
8. B-laget
9. Kuba Libre
10. Kubiq
11. Elvis och Priscilla
12. Plague
13. Fast fingers
14. Smackibonk

Vågar någon utmana??

Micke

Verkar som att Plague var lite underskattade... :-)

Topp Se Elaking's Profil Sök efter andra inlägg av Elaking

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Skickat: 02 mar 2010 kl 11:22 | IP loggad Citera von Bargen

Elaking skrev:
von Bargen skrev:

1. Troja
2. Väse
3. Lillans killar
4. Persepolis
5. Gammon
6. Plattflytt
7. Fortuna
8. B-laget
9. Kuba Libre
10. Kubiq
11. Elvis och Priscilla
12. Plague
13. Fast fingers
14. Smackibonk

Vågar någon utmana??

Micke

Verkar som att Plague var lite underskattade... :-)

Jo, här får man komma med ytterligare kovändningar. Plague har nog tagit över från Smackibonkarna som den största överraskningen.

Jag tycker att två av topplagen i skrivande stund (Fortuna och Plague) har goda kvalitéer men då bägge lagen under upprepade säsonger presterat sämre än förväntat trodde jag att kräftgången skulle fortsätta ytterligare. Nu känns det som att årets div 2 kan sluta hur som helst.

Det skulle inte förvåna mig om Gammon la in en superspurt och slutade högst upp i tabellen. Det får bli mitt tokertips denna vecka. Någon som ger mig 15 ggr pengarna?

Micke

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum