Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Seriespel
 SBGFs forum: Seriespel
Rubrik Ämne: Seriestart SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
pom
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 30 apr 2004
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 13 sep 2010 kl 17:07 | IP loggad Citera pom

Jag vet att "alla" vet att matcherna börjar när det nu var, men visst borde det stå ändå vilken tidpunkt det är om "man" råkat glömma det?

Hard_To_Get
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 15 feb 2008
Skickat: 13 sep 2010 kl 17:53 | IP loggad Citera Hard_To_Get

pom skrev:
Jag vet att "alla" vet att matcherna börjar när det nu var, men visst borde det stå ändå vilken tidpunkt det är om "man" råkat glömma det?

Kl: 19:15 Pom. Akademisk kvart gäller.

Fairlane
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 22 nov 2004
Skickat: 14 sep 2010 kl 12:21 | IP loggad Citera Fairlane

Några funderingar så här när serien nu startat. I reglerna för seriespelet står det:

Citera:
För att en licens skall räknas som betald krävs att den finns bokförd på SBGF:s plusgirokonto senast matchdagen. Alternativt kan betalning gjord senast matchdagen accepteras om kvitto på sådan betalning kan visas för SK i samband med matchtillfället. Kontant betalning på matchdagen kan accepteras mot en administrationsavgift om 50 kr.

Lag som inte har betalt lagavgiften så att den finns på SBGF:s konto senast speldag för första omgången äger inte rätt att deltaga.

Frågor som då inställer sig är följande:
1. Enligt hemsidan så har Vallkoma inte betalat sin lagavgift, stämmer detta?
    1b ) Om ja, Vad blir resultatet av att de inte har rätt att deltaga? I fallet att en spelare saknar licens står det uttrycklingen att det blir WO. Har man inte rätt att deltaga så borde man väl inte kunna plocka poäng?
2. Det står att betalning av licens kontant på speldagen kan accepteras, men det står inte samma sak gällande lagavgiften. Är det ok att betala lagavgiften på speldagen?
3. Om man är lite rankingkåt kan man då spela sin förstamatch olicencerad och sen efteråt välja om man vill betala licensen på speldagen eller inte beroende på resultat? Vann jag vill jag ha rankingpoäng och en poäng till laget, men om jag förlorade så kvittar det ju för laget så jag kan spara mina rankingpoäng?

Den senare frågan är väl mer kuriosa, men jag tycker att avgifterna ska vara betalade innan matchen startar.

Obs, jag är inte ute efter att sätta dit någon, utan undrar bara rent allmänt.
Topp Se Fairlane's Profil Sök efter andra inlägg av Fairlane

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum