Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Spelare finnes
 SBGFs forum: Spelare finnes
Rubrik Ämne: Söker klubb/team - Seriespel på nätet SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
poya81
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 14 feb 2011
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 14 feb 2011 kl 02:01 | IP loggad Citera poya81

Hej

Jag heter Poya, är 29 år och är bosatt i Norrköping.
Jag har spelat backgammon mer eller mindre hela mitt vuxna liv.
Jag skulle gärna vilja utveckla mitt spel och söker härmed en klubb
eller ett team som söker en spelare.

Redigerad av poya81 den 18 feb 2011 kl 00:55

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 27 aug 2007
Skickat: 15 feb 2011 kl 05:48 | IP loggad Citera AKQJ10

Hej! jag heter Tommy och jag är lagkapten för Smackibonk. Varje måndag (från september till April) så pågår Stockhomsserien. Vi sitter och lirar i alla tiders lokal På Pipersgatan26. 

http://sbgf.se/serie.aspx 

Jag vet inte men det verkar som om du var intresserad av att gå med ett lag, och vi kan behöva lite hjälp. Vi ligger sist i div 2 (det finns bara två st div) så vi är med andra ord sveriges sämsta backgammonlag för närvarande. Problemet med vårat lag är att vi har tappat gnistan och vi vet inte riktigt om det blir någon nästa säsong för oss. Vi är med andra ord kanske inte det bästa gänget att hoppa med i.

Men får du inget annat erbjudande från något annat lag så får du ta dig till pipersgatan klockan 7 på måndag. Då kan du ställa upp som provspelare för oss. (provspelare är ett privilegium som alla nya spelare har rätt att uttnyttja, och det innebär bara att du har rätt att spela en seriematch utan licens, och utan att tillhöra något lag) Gillar du oss och känner för att lira mer så är det bara att hoppa med.     

http://sbgf.se/serielagen.aspx?div=2&lagId=32&sida=1 Smackibonk

Passar inte måndagar något bra för dig, så spelas det tuneringar på torsdagar, och på en hel del Söndagar. Där behöver man inte vara med i något lag för att delta. Där spelar man bara för egen räkning. http://sbgf.se/tavling.aspx

Redigerad av AKQJ10 den 15 feb 2011 kl 05:56

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 15 feb 2011 kl 08:39 | IP loggad Citera poya81

Hej Tommy (AKQJ10)

Tack för ditt svar och information. Jag är intresserad av att gå med i ett lag men att ta sig till Sthlm varje vecka från Norrköping är inte det lättaste, särskilt med rådande väder och väglag.

Jag trodde att seriespel i backgammon spelades i fler städer men om jag har förstått det rätt så är Sthlm mitt bästa alternativ men tyvärr så är det tufft alternativ. Att ni ligger sist i div2 hade passat mig bra med tanke på att jag är relativt ny om jag ska jämföra mig med många andra. Jag har sett på forumet att det tydligen finns ett backgammonprogram som räknar ut odds mm, bara det är nytt för mig.

Om det är så att jag måste ta mig till sthlm varje vecka så måste jag tyvärr tacka nej till dig och alla andra som eventuellt har tänkt o bjuda in mig till spel i sthlm. Jag kommer att inte att kunna fixa det och vill inte svika laget genom att inte dyka upp pga dåligt väder mm.

Redigerad av poya81 den 15 feb 2011 kl 08:44

Runforhome
Användare
Användare

Registrerade sig: 04 mar 2008
Skickat: 15 feb 2011 kl 09:42 | IP loggad Citera Runforhome

Kan du inte försöka få ihop lite folk i Norrköping med omnejd. Bor själv i närheten så jag kan om vi blir flera kan jag ansluta för spel säg en gång i veckan.

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Skickat: 15 feb 2011 kl 12:02 | IP loggad Citera AKQJ10

Ok jag förstår att det känns lite jobbigt att masa sig in till sthlm stup i kvarten. Men bara för att man är med i ett lag så är det inget måste att spela varje måndag. Man kan t.ex spela en gång i månaden, eller tre gånger om året, eller varanan måndag. Det är inget måste att delta i varje seriematch. Det är faktiskt bara 4 pers ifrån varje lag som får delta per måndag. I smackibonk är vi just nu 7 spelare (9 reggade dock) Det betyder att vi spelar ungefär varanan måndag var. En del spelare spelar såklart oftare, och andra spelar bara någon gång då och då. Det är bara de absoluta nördarna som spelar varje måndag 

Men gillar du backgammon och känner för att rulla lite tärning, så rekomenderar jag dig att besöka pipersgatan 26 någon söndag eller Torsdag när det spelas tuneringar.

Redigerad av AKQJ10 den 15 feb 2011 kl 12:06

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 15 feb 2011 kl 21:34 | IP loggad Citera poya81

Runforhome skrev:
Kan du inte försöka få ihop lite folk i Norrköping med omnejd. Bor själv i närheten så jag kan om vi blir flera kan jag ansluta för spel säg en gång i veckan.

Jag kan nog få ihop lite folk till spel men  jag vet inte vad du förväntar dig för typ av spelare.
De som jag kan samla ihop har spelat länge men på amatör nivå.
Ingen av oss förstår sig på spelet som ni gör här, men du får gärna lära oss
om du står ut med oss amatörer.

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 15 feb 2011 kl 21:45 | IP loggad Citera poya81

Hej igen Tommy

Jag har funderat hela dagen på ifall det är möjligt för mig att gå med i ditt lag och tyvärr så är nackdelarna större än fördelarna.

nrkp-sthlm tur o retur + speltiden ca 4-6 timmar
soppan går minst på 300 kr för var gång
och sen har vi som sagt väglaget som det är just nu.

Det är synd att man inte delta via nätet och spela seriematcher. Jag är ganska säker på att det finns flera amatör backgammonspelare utspridda över landet som skulle vilja delta men inte kan pga sträckan till o från spellokalen. Seriespel via webben är kanske nåt att tänka på till framtiden. Jag vet att det tar bort minst halva nöjet att inte kunna spela live men ibland så har man inget val förutom nätet. Live-spel via skype med ljud skulle ju kunna vara ett alternativ, ni vet säkert bättre sätt.

Runforhome
Användare
Användare

Skickat: 16 feb 2011 kl 11:52 | IP loggad Citera Runforhome

Tycker faktiskt det är en bra idé som Poya för fram nämligen att varför skulle det inte gå att ha seriespel via internet. Tror att intresset för BG skulle öka dramatiskt. Alla landsändar skulle kunna delta. Om förbundet arrangerar så skulle det ju faktiskt innebära intäkter till förbundet.

Runforhome
Användare
Användare

Skickat: 16 feb 2011 kl 11:56 | IP loggad Citera Runforhome

Poya: Vill inte påstå att jag är mycket bättre än amatör trots att jag lirat kanske i 20 år. Det finns alltid tid att lära något nytt. En sak som lyfte mitt spel var när jag införskaffade "snowie".

Men om du har tid och lust och samla ihop folk samt lokal i Norrköping så åker jag gärna de få milen dit och deltar.

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 16 sep 2007
Land: Swaziland
Skickat: 17 feb 2011 kl 10:01 | IP loggad Citera Nirk Lars

Förbundet har som främsta uppgift att gynna livespel För spel på nätet finns en mängd siter att spela på. Vi har haft lite svårt att få igång spel i andra delar av landet eftersom det är svårt att få ihop tillräckligt många spelare som träffas regelbundet. Däremot är det ett intressant förslag som får diskuteras. Skulle det visa sig att vi kan få igång flera lag ute i landet kanske man skulle kunna dra igång någon form av verksamhet över nätet.

Uppsala är ett undantag. Där har man spelat sin egen serie som varit samkörd med vårat rankingsystem.
Det vore väldigt kul om ni i Norrköping drog igång något liknande.

Förra våren anordnade vi Nät-SM på DiceArena. Den lockade några spelare från Göteborg. Deltagarantalet var dock inte särskilt högt och turneringen drabbades av en del tekninskt strul så det är nog högst tveksamt om vi kör i år igen.

Jag tycker att ni från Norrköping borde boka in live-SM som spelas i början av Juni här i Stockholm över en helg. Det kostar ungefär 500 kronor och är sjukt kul. Håll utkik efter mer information under fliken kalender under våren.

/Nicke W
Topp Se Nirk Lars's Profil Sök efter andra inlägg av Nirk Lars

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 17:15 | IP loggad Citera poya81

Runforhome skrev:
Poya: Vill inte påstå att jag är mycket bättre än amatör trots att jag lirat kanske i 20 år. Det finns alltid tid att lära något nytt. En sak som lyfte mitt spel var när jag införskaffade "snowie".

Men om du har tid och lust och samla ihop folk samt lokal i Norrköping så åker jag gärna de få milen dit och deltar.

Jag ska försöka samla ihop folk till spel, förmodligen blir det klart tills våren. Jag har några frågor:
1. Hur många tycker du att vi ska vara? vad är lagom?
2. Vad för typ av spel är du ute efter? cashgame eller just for fun?
3. har du tillgång till backgammonbräde?

Jag har laddat ner GNU och snowie men har inte testat snowie ännu.

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 18:23 | IP loggad Citera poya81

Nirk Lars skrev:
Förbundet har som främsta uppgift att gynna livespel För spel på nätet finns en mängd siter att spela på. Vi har haft lite svårt att få igång spel i andra delar av landet eftersom det är svårt att få ihop tillräckligt många spelare som träffas regelbundet. Däremot är det ett intressant förslag som får diskuteras. Skulle det visa sig att vi kan få igång flera lag ute i landet kanske man skulle kunna dra igång någon form av verksamhet över nätet.

/Nicke W

Hej Lars

Du har helt rätt i att det finns flera siter att spela på men ingen av dem erbjuder seriespel. Känslan att få tillhöra ett lag och tävla med sitt lag är speciellt. Att få vinna med sitt lag är för mig roligare än att vinna som ensam. "Delad glädje är dubbel glädje"

Jag vill dock påpeka att om vi i Sverige  begränsar oss till att seriespel endast ska ske live är vi ute på hal is. Som läget är just nu har vi begränsat med spelare och vi behöver först öka intresset för spelet och då är det viktigt att spelet är tillgängligt.  

Jag är ny på den här sidan så jag har inte inte koll på vem som är vem och vad som är vad. Jag har ingen om vilka som sitter i styrelsen för BG-förbundet. Behöver ni hjälp så hjälper jag er så gott jag kan.

Redigerad av poya81 den 17 feb 2011 kl 18:34

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 22:39 | IP loggad Citera Nirk Lars

Hej Poya. Jag är suppleant i styrelsen. Under fliken "Om
SBGF" kan du se vilka som ingår i styrelsen och
föreningens stadgar. Vi är en ideell förening som
"anordnar nationella och internationella tävlingar, samt
administrerar Stockholmsserien. Dessutom stöttar SBGF all
form av backgammonspel i Sverige".

Du har en poäng i att långt många fler spelare går att nå
genom spel på nätet. Som jag skrev tidigare så är det
naturligtvis intressant för oss att stötta en mer
landsomfattande verksamhet online om det finns ett
intresse. Innan du skrev här på forumet har vi inte
kunnat snappa upp sådana signaler.

SBGF har ett problem med att vi är en ganska lokal
angelägenhet för Stockholm. Vi ser gärna att ni i
Norrköping kommer igång med spelandet. Föreningen har
inte på något sätt monopol på bg i Sverige. I Skåne finns
t.ex. en verksamhet som är närmare knuten till Danmark än
till oss.

Om du vill vara med och bygga upp ett seriespel över
nätet skulle det vara fina fisken. Jag uppmuntrar spelare
och lag från övriga landet som läser den här tråden att
anmäla sitt intresse nedan.

Mvh Niklas W

Redigerad av Nirk Lars den 17 feb 2011 kl 22:40

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 23:32 | IP loggad Citera poya81

Jag hade sparat länken till forumet som favorit, av den anledningen har jag helt o hållet missat resten av hemsidan. Du öppnade en ny värld för mig. Jag ska försöka läsa på så pass det går de närmaste dagarna.

Det finns så mycket som jag inte har kännedom om, tex:

hur många måste man vara för att kunna bilda ett lag
Hur går en seriematch till i bg
hur många brukar ni vara på de mindre tävlingarna
hur går snacket, vad sägs och vad är viktigt för majoriteten
etc etc, frågorna är många

Jag kan vara med och bilda en testserie via nätet men jag behöver hjälp. Jag har inte problem med att ta kontakt med människor och jag kan knyta samman tankar och spelarnas röster.

Det jag inte har är kontaktnätet inom BG , som säkert du har och många andra. Jag kan inte heller den tekniska biten hur man ska fixa med en hemsida som folk ska ansluta sig till när spelet ska dra igång men jag har iderna om hur det ska går till väga. Om vi ska lyckas slå ihop våra hjärnor och hjälpa varandra så kanske det kan bli nåt av det här.

Jag rekommenderar dig eller någon annan från styrelsen att starta en omröstning på forumet eller direkt på hemsidan med typ en av följande rubriker:

Skulle det vara intressant med seriespel via nätet?
Kan seriespel via nätet vara något för dig?
Om seriespel erbjuds via nätet kan du tänka dig delta?
mm

svarsalternativt ja/nej

Forumet verka vara relativt dött har jag märkt, jag har sett att väldigt få loggar in och flertals admin har inte varit inloggade på flera år. Så jag tror mer på en omrötsning direkt på startsidan. Eventuellt så kan du skapa en ny tråd eller flytta den här till en bättre kategori än "spelare finnes" med tanke på att vi är off topic.

Jag kan säga direkt att jag skulle få ihop ett lag på 4-5 personer utan problem här norrköping. Vi kanske inte är duktiga men det är det minsta problemet. Någon annan som läser det här i Linköping eller Västerås kan säkert få ihop ett lag och på så sätt är bollen i rullning.

Redigerad av poya81 den 17 feb 2011 kl 23:34

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 23:37 | IP loggad Citera Nirk Lars

Hej Poya och Runforhome. Jag har ett förslag hur ni kan komma igång:

I Göteborg är omfattningen av live-spel riktigt usel med tanke på stadens storlek. Det vet jag att spelarna som jag träffat därifrån skriver under på. De har dock startat en facebookgrupp som heter "backgammon i göteborg" eller något liknande.

Det borde ni också göra. Bjud in alla ni kan tänka er är intresserade av backgammon så kan ni genom den komma överens om plats (förslagsvis någon bar eller café så ni syns och lockar fler spelare) och tid för spel. Uppdatera oss i SBGF här på forumet om den gruppen så kan vi också gå med och hålla oss uppdaterade om vad som händer i Norrköping.

Mvh Nirk Lars

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 23:40 | IP loggad Citera Nirk Lars

Skrev nog samtidgt som du. Ska läsa igenom vad du skrev, fundera och återkomma med synpunkter/idéer...

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 23:51 | IP loggad Citera Nirk Lars

Vi samarbetar med DiceArena och skulle eventuellt, om intresset visar sig stort, tillsammans med dem kunna administera någon form av serieverksamhet.

Den skulle dock inte (till en början) vara samkörd med vårat eget rankingsystem eller Stockholmsserien

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 17 feb 2011 kl 23:51 | IP loggad Citera poya81

Nirk Lars skrev:
Skrev nog samtidgt som du. Ska läsa igenom vad du skrev, fundera och återkomma med synpunkter/idéer...

ok, jag ska försöka komma i kontakt med han/hon/de som står bakom iden "backgammon i gbg" dom kan nog vägleda en. Jag har även skickat ett privat meddelande till dig.

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Skickat: 18 feb 2011 kl 00:27 | IP loggad Citera Nirk Lars

Att dra igång en ja/nej-omröstning på forumet kan även du göra. Men om någon är intresserad är det bättre om de klargör: namn/ort/ och eventuella lagkamrater (eller inga lagkamrater).

De spelare som loggar in på våran hemsida besöker liksom du i huvudsak topp20 så en annan plats för denna diskussion spelar nog mindre roll. Jag är rädd för att intresset är svalt

God natt!

Redigerad av Nirk Lars den 18 feb 2011 kl 00:29

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Skickat: 18 feb 2011 kl 14:13 | IP loggad Citera AKQJ10

Nirk Lars skrev:
Jag är rädd för att intresset är svalt

Inte ofta man får chansen att hålla men Nicke, så det är väl bäst att tillfället i akt. Logga just in på Pokerstars 145 926 spelare online (ikväll kommer det att vara minst 350 000 online). Logga in på TMG (True Money Games) 652 spelare online (det går "ta med faktiskt" att spela poker på tmg oxå).

Statestiken talar sitt tydliga språk. Intresset för online backgammon är minus 273,15 grader. Jag kan ur förnuftet hitta ca 7889 olika orsaker till det. En sak som skrämmer bort de flesta är nog den höga raken. Men som live spelare så måste jag begrunda min egna stora fasa: vem som helst kan hur lätt som helst sätta igång att fuska. Visst gun till all ära, det har utvecklat spelet enormt, men gnu har dessutom bidragit till backgammonens död.

Att bygga upp ett seriesystem online kan nog vara kul, han som lyckas ställa in sin gnu bäst vinner. Inte för att jag tror särskillt många är intresserade av att fuska. Men blotta tanken på hur sjukt lätt det är, om man vill, bidrar nog till att intresset förbli och stannar runt 270 grader minus. Jag håller med om att delad glädje är dubbel glädje. Men hur lätt är det att dela sin glädje med någon annan, när man sitter själv i sin lägenhet och glor rakt in i en skärm? Som Nicke sa: sbgfs främsta mål är att främja livespel.

För att hålla med nicke återigen så vill jag oxå rekomendera SM helgen. Det kan omöjligt finnas något bättre sätt att gör av med 500 spänn på. Kom och upplev den sanna spelglädjen!

Redigerad av AKQJ10 den 18 feb 2011 kl 14:23

Micke Nilsson
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 25 apr 2004
Skickat: 18 feb 2011 kl 15:51 | IP loggad Citera Micke Nilsson

Eurogammon är en
sammanslutning av backammonspelare från hela Europa och
skulle kanske kunna vara något för de som är intresserade
av olika former av månadsvisa turneringar i form av serie
och cup. Jag administrerar själv deras Euroleague som är
ett månadsvis seriespel.

Förr var det flera hundra aktiva spelare där och
Euroleague hade ett tag fyra divisioner (div 1 en grupp
om tio, div 2 två grupper, div 3 fyra grupper, div 4 åtta
grupper). Numera är intresset betydligt svalare och det
senaste året har det bara varit två divisioner och ibland
endast en grupp i division 2.

Du kan läsa mer om Eurogammon på ovanstående hemsida och
om intresse finns kan jag svara på frågor och hjälpa till
med mer detaljerad information om hur man går tillväga
för att bli medlem och kunna börja spela.

Hälsningar,

Micke

Live: Ordförande i Uppsala Backgammonförening
Online: Medlem (som spelare och i management) i
Eurogammon sedan våren 2000
Topp Se Micke Nilsson's Profil Sök efter andra inlägg av Micke Nilsson Besök Micke Nilsson's Hemsida

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 18 feb 2011 kl 21:51 | IP loggad Citera poya81

Nirk Lars skrev:
Jag är rädd för att intresset är svalt

God natt!

Just därför jag ville ha en omröstning. Om det inte finns ett intresse då är det ingen ide att sätta igång med det hela. Även om vi har omröstning så tvivlar jag på att vi skulle få en rättvis resultat av hur intresset ligger till.
Resultatet påverkas av vilka som besöker den här sidan.Jag misstänker att det är långt ifrån alla backgammon spelare i Sverige som känner till den här saiten.

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 18 feb 2011 kl 21:56 | IP loggad Citera poya81

Micke Nilsson skrev:
Eurogammon är en
sammanslutning av backammonspelare från hela Europa och
skulle kanske kunna vara något för de som är intresserade
av olika former av månadsvisa turneringar i form av serie
och cup. Jag administrerar själv deras Euroleague som är
ett månadsvis seriespel.

Du kan läsa mer om Eurogammon på ovanstående hemsida och
om intresse finns kan jag svara på frågor och hjälpa till
med mer detaljerad information om hur man går tillväga
för att bli medlem och kunna börja spela.

Hälsningar,

Micke

Live: Ordförande i Uppsala Backgammonförening
Online: Medlem (som spelare och i management) i
Eurogammon sedan våren 2000

Hej Micke

Jag är intresserad av seriespel för lag och jag besökte hemsidan som du rekommenderar men jag måste säga helt ärligt att sidan ser ut som "a huge mess" .  Så jag tackar ja till en mer detaljerad information om hur man ska gå tillväga för att bli medlem.

Nirk Lars
Vana användare
Vana användare

Skickat: 19 feb 2011 kl 19:43 | IP loggad Citera Nirk Lars

Hej Poya! Som du ser är det inte många som anmält sitt intresse för detta ännu. Vi inom SBGF brottas med det här problemet. Tro mig - en omröstning på forumet är inte lösningen.

Du har rätt i att det finns mångdubbelt med spelare på nätet. Men:

*På nätet spelar många för att de vill vinna pengar
*SBGF har inte kontakt med spelare från andra delar av landet i den utsträckning som krävs... Vi har begränsade resurser för att fånga upp den målgruppen. Främst använder vi våran hemsida, men som du själv påpekar är det inte alla som hittar hit.

Vi är dock mycket intresserade av att sprida verksamheten i landet. Vad vi behöver är backgammonentrepenörer likt Micke Nilsson i Uppsala. Om du tar på dig rollen att dra igång en verksamhet i Norrköping med dina polare lovar jag att jag kan fixa ett gäng som möter er över nätet nån gång ibland...

mvh Lars Niklas Westin

Redigerad av Nirk Lars den 19 feb 2011 kl 20:03

AKQJ10
Vana användare
Vana användare

Skickat: 19 feb 2011 kl 19:46 | IP loggad Citera AKQJ10

Nirk Lars skrev:
Om du tar på dig rollen att dra igång en verksamhet i Norrköping med dina polare lovar jag att jag kan fixa ett gäng som möter er över nätet nån gång ibland...

mvh Lars Niklas Westin

Jag kan gå med i det gänget inget problem! Någon måste ju visa hur man inte ska göra!

Redigerad av AKQJ10 den 19 feb 2011 kl 19:47

poya81
Vana användare
Vana användare

Skickat: 19 feb 2011 kl 21:55 | IP loggad Citera poya81

Nirk Lars skrev:
Hej Poya! Som du ser är det inte många som anmält sitt intresse för detta ännu. Vi inom SBGF brottas med det här problemet. Tro mig - en omröstning på forumet är inte lösningen.

Om du tar på dig rollen att dra igång en verksamhet i Norrköping med dina polare lovar jag att jag kan fixa ett gäng som möter er över nätet nån gång ibland...

mvh Lars Niklas Westin

Jo, folk är svårflörtade. Jag trodde aldrig att en omröstning skulle vara lösningen, jag ville bara få ett hum om hur det låg till. Jag ska se vad jag kan göra i Norrköping, jag känner på mig att det här inte kommer att bli en lätt match.

Redigerad av poya81 den 19 feb 2011 kl 21:55

JonDahlberg
Användare
Användare

Registrerade sig: 28 okt 2008
Skickat: 02 jul 2011 kl 19:09 | IP loggad Citera JonDahlberg

Här är en intresserad Linköpingsbo. Jag har i princip bara spelat på nätet, förutom ett år som jag vågade mig till Swedish open, men det är så länge sedan att det är preskriberat.

Jag skulle kunna tänka mig att pendla till Norrköping någon gång i månaden för att spela lite backgammon på en lämplig pub (och dricka en öl eller två ). Och så kan vi kanske samåka till Swedish open för att visa vilka ess vi (inte) är?

Nätspelsidén intresserar mig inte lika mycket, men vem vet, det kanske kan vara kul det med.
Topp Se JonDahlberg's Profil Sök efter andra inlägg av JonDahlberg

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum