Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
SBGF styrelse, förbundsfrågor, stadgar, protokoll, möten m.m.
 SBGFs forum: SBGF styrelse, förbundsfrågor, stadgar, protokoll, möten m.m.
Rubrik Ämne: Information från styrelsen SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 29 apr 2014 kl 09:26 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Årsmötet i helgen lockade glädjande nog runt 30 medlemmar.

Inga motioner hade inkommit till mötet. Dock diskuterades det flitigt trotsallt.



Några av de viktigare punkterna som diskuterades och beslutades om var:

•Licensavgiften på 400 kr per år kvarstår samt fritt medlemskap terminen ut för nya medlemmar.


•Priser för seriespelet skall uthämtas på årsmötet av lagkapten eller annan av lagkapten utsedd lagmedlem. Skytteligan priser skall hämtas av enskild vinnare. Hämtas inte dessa ut på plats tar SBGF en adminfee på 10% av beloppet för att ombesörja senare utbetalning.


•Till framtida kallelser om årsmötet kommer vi även anteckna dem som vunnit seriespelspriser. Där får man en möjlighet att höra av sig till kassören innan om det är så att man inte kan komma på plats och ta emot sina priser.


•Styrelsen kommer bli klarare i sin kommunikation ut till förbundets medlemmar gällande framförallt kommande turneringar, via en grupp på forumet som heter: SBGF styrelse, förbundsfrågor, stadgar, protokoll, möten / Information från styrelsen samt via vår facebook grupp SBGF medlemmar


•Vi kommer sätta styrelsemötets protokoll i en pärm i grottan fortsättningsvis.


•Spellokalen på Pipersgatan kommer kvarstå fram tom April 2018. Styrelsen avser att teckna ett nytt 3-års avtal med Piperska Grottan inom de närmsta månaderna.


•SBGF ingår numera sedan ett par veckor tillbaka iett europeiskt förbund. Mer information kommer kring detta.


•Vi skall försöka få in en lagcup till både höstens och vårens spelschema


•SO spelas i år på Quality Globe Hotel den sista helgen i augusti






Den delvis nya styrelsen ser ut som följer:

Jennie von Bargen (ordförande)
Björnar Kristoffersen (kassör)

Manouchehr Parchami-Araghi(ord.)
Pia Sevelin (ordinarie)

Björn Rye (ord.)
Conny Eriksson (ord.)


Mikael von Bargen (suppl.)
Håkan Åkerstrand (suppl.)

Mötet tackade den avgångne ordföraren Oscar Carlsson, en avtackning av vår forne ordförande kommer ske i samband med seriestarten i september. Tack för ditt arbete i styrelsen, du kommer bli saknad!

Valberedningen utgörs åter igen av Niklas Westin (ordförande) samt Patrik Thelin och Mats Westin (ledamöter). Mötet tackade dem för deras insats att leta nya kandidater till årets styrelse. Bra jobbat!

Vi tackar även vår trogne revisor Joel Sundberg som blev vald för ytterligare 1 år.

Lagavgifterna kan inbetalas redan nu för höstens seriestart. De skall oavsett vara inbetalda senast den 1:a augusti, detta för att styrelsen skall kunna göra de nödvändiga planeringar och schemaläggningar av seriespelet, lagcupen, dubbelomgång och slutspel.

Med detta så vill jag tacka för mig och så ses vi till höstens spelstart igen i september!


Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 04 aug 2014 kl 16:15 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Hej alla!

Seriestarten nalkas och iom denna så skall ju givetvis en lagavgift inbetalas. Denna skulle varit insatt på kontot den 1:a augusti. Som läget ser ut nu har endast 3 lag betalat denna. Så jag ber er medlemmar och lagkaptener därute, betala denna snarast så vi i styrelsen kan göra vårt jobb med planeringen av seriestart, lagcup, dubbelomgång och slutspel.

Ha en fortsatt bra dag! Nu ses vi snart! Det ser jag fram emot! Kram!

Redigerad av Fru von Bargen den 04 aug 2014 kl 16:17
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 05 aug 2014 kl 14:34 | IP loggad Citera Fru von Bargen


Styrelsemöte sammanfattning 2014 – 08 – 04

Närvarande: Jennie, Björnar, Micke, Pia, Manouchehr och Conny

1. Vem gör vad i årets styrelse?

• Jennie ordförande – allt i allo

• Björnar kassör – allt som rör licensavgifter, insättningar, kvitton, budget och årsrapporter

• Pia och Manouchehr är turneringsansvariga – de planerar turneringar och håller kontakten med Douglas. De annonserar via hemsida, forum och FB om kommande turneringar. De rapporterar turneringarna i vårt system. Skriver en artikel efter avslutad turnering.

• Conny är kommunikationsansvarig, har huvudansvaret att få igång artikelskrivandet igen, forumtrådar och FB.

• Micke sekreterare, ständige sekreterare vid styrelsemöten.
Vad detta innebär är att ovan personer är huvudansvariga inom varsin kategori, men givetvis så tas all hjälp tacksamt emot av andra.

2. Turneringar

• SBGF kommer arrangera minst 4 turneringar för året. Douglas kommer att arrangera några till. Deadline på datum är 18 aug för styrelsen och 31 aug för Douglas. Målet är att turneringsschema skall sitta uppe på hemsidan senast den 8:e september för höstens turneringar. När det gäller vårens turneringar så är deadlinen inom styrelsen den 1:a dec och Douglas den 14:e dec, för att informera medlemmarna senast den 31:a december om vårens kommande turneringar.

• Player of the Year, vi kommer köra samma upplägg med uppsamling av poäng som tidigare år. Dock med enda undantaget att från varje turnering man deltar i så avgår 10% i reg och 10% till en slutpott som 4 personer kommer göra upp om inklusive titeln Player of the year. Slutspelet spelas den 23/4 – 2015 i Grottan. Player of the year 2014 kommer starta med den första turneringen för hösten. POTY 2015 startar med Årsträtan som spelas 2015.

• Kari Huuskonen Come on baby minnesturnering –Douglas kommer att arrangera denna under hösten. En minnesstund och tyst minut kommer arrangeras vid seriestarten.

3. Seriekommitten för årets säsong kommer bestå av Micke von Bargen (orf), Björnar Krisstoffersen (ny) och Ingrid Söderstjerna (ny). Dessa har alla accepterat sitt nya uppdrag och vi tackar och tar emot för deras insatser redan nu! Uppstår en tvist eller en fråga under seriespelet kan ni kontakta någon av dessa 3 och de kommer göra allt för att bistå er.

4. Vi vill pusha på förbundet i Göteborg om en turnering för trettonhelgen. Micke kontaktar Jesper Carlsson igen och ser om vi kan få igenom detta. Styrelsen tror detta skulle vara en rolig tripp till Göteborg och träffa våra medlemmar där och spela en turnering.

5. Linda Sjörin har visat intresse att starta up en bgverksamhet i Skåne. Något styrelsen verkligen tycker är roligt. Jennie skall kontakta Linda Sjörin angående att starta upp Malmös backgammonförbund igen.

6. Sverige vs Finland som spelas på söndagen under SO helgen kl 15.00. Där avser vi att ta ut den bästa topp 3 vi kan från rankingen och därefter välja ut 2 ur resten av förbundet som visat intresse att vilja försvara vårt land mot våra ärkefiender Förhoppningen är att vi kan köra Sverige vs Danmark nästa år.

7. Angående serien:
Nedan ser ni ett preliminärt schema för serien. Detta baseras på 12 lag i respektive division. Den 20:e augusti kommer detta spikas helt.
Nya lag som vill starta i div 2 måste anmälas och vara betalda senast den 19:e augusti. Övriga lag som spelar måste betalas in per omgående.

Sep
15 - Seriestart
22
29

Okt
6
13
20
27 - Höstlov

Nov
3
10
17 - Lagcup
24

December
1
8 Serieslut
15

Januari
12 - Serien återgår
19
26

Februari
2
9
16
23 - Sportlovet

Mars
2
9 - Lagcup
16
23
30 Påsklov

April
Inga måndagar
11 Lördag dubbelomgång
19 Söndag slutspel
23 Torsdag Player of the year slutspel om Douglas har öppet som vanligt
26 Söndag Årsmöte

Detta baseras på 12 lag i 1:an och 12 lag i 2:an. Blir det fler lag i 2:an så kommer vi behöva lägga fler omgångar, troligen då loven som kommer nyttjas för seriespel alt innan eller efter serien startar på höst och vårterminen.

8. Hemsida, verkar allt vara ok. Jennie kontaktar Höger för en seriestart.

9. Vi önskar att Svempa fortsätter med sin BGskola varje torsdag i samband med torsdagsturneringarna såvida Douglas kommer hålla öppet för dessa. Conny skall prata med Svempa om detta.

10. Se nedan för mer information att deltaga i landskampen inom Europa den 26-28september.

Tror jag fick med allt! I skrivande stund eder Mikael von Bargen







Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare
Avatar

Registrerade sig: 19 jan 2008
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 1105
Skickat: 01 okt 2014 kl 22:35 | IP loggad Citera von Bargen

Protokoll styrelsemöte 2014-09-08

* Swedish Open

Vi tappar kontinuerligt spelare. Trenden går mot svag ökning i Intermediate men stort tapp i Champ. 30 i champ, 54 i Intermediate tot 84 spelare i år. 2013 hade vi tot 90. Med minskat antal spelare tappar vi inkomster i reg, auktion, etc. Det blev ingen superjack i år men vanliga jackpots var ändå lite bättre än föregående år. Kostnaderna har vi lyckats få ner genom att snåla mycket men resultat blev ändå en stor förlust vilket inte förbundet har råd med fler år.

Vi måste ha ny lokal till nästa år och sänka kvalitén = priset för att kunna genomföra added money vilket förhoppningsvis lockar tillbaka fler spelare. Manouchehr skall höra runt lite samt Micke/Jennie. Det går även att hyra rå lokal och sälja mat/dryck själv för att kunna få det att gå runt. Lokal bör vara klar under hösten för att kunna planera på bästa sätt.

Diskussioner om att Champ är för dyrt och att folk håller sig borta därför samt att folk ”portas” från Intemediate. Kanske sänka champ till 4.000 kr? Kanske ta bort krav på maximal spelstyrka/ranking i Intermediate? Triple elimination är förmodligen sista året i Champ. Kanske använda gammon manager och gå tillbaka till samma system som intermediate?

* Seriestart

Börjar på måndag, 15/9. Wild Dices kommer inte bli inlottade då de inte betalat eller svarar på sms/mail/telefon. Även BG United har tappat sitt andralag. Ett nytt lag har inkommit, Babylon Inkasso. Det blir då 12 lag i varje division så enkelt att lotta osv. All info har lagts ut överallt så folk har haft gott om tid att tillgodogöra sig denna. Björnar är i Norge vid seriestart så Jennie tar hand om sena reggar på plats i Grottan.

I samband med seriestart tackar vi av Oscar Carlsson. Han får en Oscarstatyett, en vinsyresättare samt 2 flaskor fina viner.

Vi har även en kort minnesstund för Kari. Jennie har bjudit in Karis systrar men oklart om de kommer. Jennie håller minnestal och tänder ett ljus, tyst minut till Brothers in arms.

Jennie presenterar seriekommittén.

* Turneringsinfo

Manouchehr vill hålla en triple elimination (eller monrad) med matcher till 5 poäng. Slutspel för topp 4 + eventuellt spurtpris. Har någon dataprogram för monrad? Speldag 16/11, grupp 3 planerad.

* Hjärnettan

Degerman arrangerar. Blir det svalt intresse i år så kommer förmodligen turneringen läggas ner eller fortsätta utan sponsring från förbundet.

* POTY

Samma system som tidigare. Fyrmannaslutspel i April 2014. 10% av reg läggs undan varje turnering.

* Göteborg 2-4 jan

Vi pushar för denna turnering och sprider info. Samordnar eventuellt samkörning. Vi hoppas på stor uppslutning

* Malmö förbund

Vi för dialog med Linda och hjälper när/om det behövs. Planen är att det ingår i SBGF på samma sätt som Uppsala/Göteborg och att spelarna kommer in i rankingsystemet.

* Europeiska Samarbetet

Sverige får inte ihop ett lag till Dubrovnik. Niklas Westin är på plats ändå och blir tillfrågad om han vill representera Sverige på mötet. Micke v.B. pratar med honom.

* Svempa Skola

Conny frågar Svempa om han vill fortsätta med dessa kvällar. Han var positiv när han körde och det kan bidra till att öka besöken på torsdagar.

* Övrigt

Hur lockar vi folk till föreningen? Ta fram visitkort/broschyr och dela ut på strategiska ställen och folksamlingar. Sponsor av företag? Jennie kollar med Magnus om banners m.m. på hemsidan. Vem säljer dessa? Uppmana medlemmar att söka sponsorer? Fritt medlemskap för de som hittar en årsannonsör på 3.500 kronor.

Manouchehr har kontakt med radion och kollar om det finns möjlighet att bli intervjuad. Arrangera kurser på Medborgarskolan/Folkuniversitetet och dra in folk den vägen. Jennie kollar med medborgarskolan om hur det fungerar och om det är genomförbart.



__________________
Det är inte jag som förklarar dåligt, det är ni som fattar trögt.
Topp Se von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 16 okt 2014 kl 12:01 | IP loggad Citera Fru von Bargen

27e oktober är det höstlov. 17e november 
spelas lagcupen. Denna info går att finna på 
hemsidan under "Seriestarten nalkas" alt på 
forumet under information från styrelsen. 

Men vi ska givetvis påminna alla ytterligare 
om detta! 

:-)
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 21 jan 2015 kl 08:38 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Hej alla medlemmar!

Dessvärre har jag fått information efter ett samtal med Anette Mädje, lagkapten i Barhäng, att de inte får ihop antalet spelare som krävs och måste tyvärr lägga ned. De planerar och hoppas på comeback till hösten med fler spelsugna lagkamrater.

Detta leder till att vi tagit följande beslut:

1.     Höstens resultat och spel där lag har mött Barhäng kvarstår
2.     Järntärning som mötte Barhäng i första VT rundan fick en lagwo   tillräknad till sig och 4-0 i poäng. Denna är nu struken.
3.     Barhäng är nu struken från vårens schema och alla lag som möter dem, har nu en extra spelledig måndag.


Ovan är enbart för att göra det så rättvist för samtliga lag i division 1.

Vi hoppas förstås att få se Barhäng i höst igen!
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 26 jan 2015 kl 14:16 | IP loggad Citera Fru von Bargen


Kära medlemmar,

Vi söker med ljus och lykta en lokal där vi kan arrangera SM och/eller SO i.

Det kan vara en rå lokal med tillhörande kök alternativt en lunchrestaurang eller liknande.


Till SM måste det få plats 55-65 personer som spelar och till SO en 100 personer sittandes. Observera att borden måste ha rätt storlek för backgammonbräden. Borden tar också enbart upp plats för 2 personer, så att lokalen blir tillräckligt stor.

När det gäller SM, har vi aldrig betalat hyra för lokalen, utan konsumtionen från oss spelare är dealen. Är det en rå lokal där vi kan anordna egen försäljning, kan hyra diskuteras förstås.

SO, här har vi betalat hyra, men eftersom vi gått med förlust på SO de senaste åren behöver vi hitta ett billigare alternativ. Globe Hotell är för dyra för oss och jag har tittat på otaliga hotellofferter, men ingen är inom räckhåll för vad vi kan tänkas att betala. Som sagt vi är en icke vinstdrivande förening, en ideell organisation, vi behöver hitta bättre alternativ än de som varit.

Lunchrestauranger, som håller stängt på helger är ett bra alternativ. Har ni någon bra i åtanke?

Ni med kontakter, ideér, hjälp oss!
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 29 jan 2015 kl 16:55 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Hej alla medlemmar!

Dessvärre har jag fått information efter ett samtal med Fredrik, lagkapten i Babylon Inkasso, att de inte får ihop antalet spelare som krävs och måste tyvärr lägga ned. De planerar och hoppas på comeback till hösten med fler spelsugna lagkamrater.

Detta leder till att vi tagit följande beslut:


1. Höstens resultat och spel där lag har mött Babylon Inkasso kvarstår
2. De lag som mött Babylon Inkasso under våren kommer att strykas.
3. Babylon Inkasso är nu struken från vårens schema och alla lag som möter dem, har nu en extra spelledig måndag.

Ovan är enbart för att göra det så rättvist för samtliga lag i division 2.

Vi hoppas förstås att få se Babylon Inkasso i höst igen!
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 09 feb 2015 kl 13:44 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Motioner till årsmötet!


SBGFs medlemmar hälsas härmed välkomna till årsmöte söndag den 26 april, klockan 12.00 i grottan.


Finns det något som ni skulle vilja ta upp i samband med årsmötet behöver styrelsen tagit emot din motion senast 30 dagar innan årsmötet hålles. Med andra ord är det bra om styrelsen fått motionen senast den 28 mars.

Ni kan emaila era motioner till ordf@sbgf.se

Med vänliga hälsningar,

Jennie
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 09 mar 2015 kl 11:30 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Här kommer styrelsemötesprotokoll från de 3 senaste träffarna:

Styrelsemöte 13/10 2014

Närvarande Jennie, Micke, Pia, Björnar, Conny

Lokal SO och SM

Vi har kollat på lokal i Ibis hotell Järva krog. Restaurangen i bottenplan bredvid hotellets lobby.
Lokalen ser bra ut. Vi har gett Manouchehr datum att kontakta Reza om. Datumen gäller sep sista helgen och oktober näst sista. Helst i slutet av september så det inte blir så nära med Cypern. Vi vet inga detaljer i dagsläget, men det är intressant. Vi vill inte göra en deal utan att hotellet känner till och godkänner ett avtal med oss. 180 sittplatser. Måste kunna åka dit kommunalt. Deal med hotellet för rummen.

Om vi kan köra SM där så är det toppen

Manouchehrs turnering

Upplägg på denna. Prata med Manouchehr.

Uppdatera poty tabellen

Jennie pratar med Höger

Medborgarskolan

2 sätt att göra detta. Ett sätt är att bli anställd av dem. Då måste man genomföra ett antal kurser. Denna utbildning är gratis. Då får man vara med i deras kursutbud. Man får nyttja deras lokaler, ta in anmälan via dem och ta betalt för utbildningen. Mer info om detta i detaljnivå besitter vi inte ännu. Conny och Svempa skulle vara eminenta kandidater för detta. Conny ringer dem och hör mer om hur han kan gå tillväga för att bli kursledare

Andra sättet är att vi startar en studiecirkel, men då måste vi ha medlemmarna redan från början för att hålla dessa. Detta alternativ går bort direkt.

Serien

*Whiteboard tavla upp i grottan. Där kan vi informera om kommande turneringar. Saker som skett,
allmän info. Dogge är ok med detta.

Seriepriserna vi låter dem vara eftersom vi inte går back.

Seriereglerna måste ses över. Seriekommiten går igenom detta.

Facebook, skapa en tävling, där man samlar poäng. Vinnaren kan få en vinflaska. Få medlemmarna att skicka olika bilder på olika ställningar. Micke hjälper till med första upplägget för att få det snyggt.

________________________________________

Styrelsemöte den 8/12 2014

Närvarande; Jennie, Micke, Pia, Björnar, Conny, Björn, Manouchehr

* SO/SM lokal, börjar bli jobbigt. Jennie har tittat på flera offerter för SO och ingen matchar vår budget. Inte hört tillbaka från Manouchehr heller om den lokalen vi tittade på i september. Jennie kommer lägga upp info om detta snart till medlemmarna med förhoppningar om att förbundets medlemmar kan bistå oss.

* Göteborg, verkar inte vara så många från Stockholm som kommer. Vad beror detta på? Dålig helg för turneringen? Inga pengar?

* Europa samarbete, vi vill vara med och betala medlemsavgift på 300 euro. Björn Rye är villig att vara vår representant, kan tänka sig söka styrelseplats.

* Lagcupen, skall det vara rankat i vår? Orankat, då tiden är knapp och många vill komma hemma inför kommande arbetsdag.

* Vårens turneringar Pia och Manouchehr, hur ser det ut? Birka börjar bli dags att se över? Februari är en bra och billig månad. Beslutades att Birka blir till slutet på VT/Sommar.

* Babylon Inkasso, de har haft internt strul med en lagkapten som hoppat av. Ny lagkapten lovar att rapportera i tid. Jennie har gett honom nytt login.

*Forumtipset – Conny och Mikael uppdaterar att de tycker det fungerar bra och att de finns intresse bland spelarna.

* Svempa bgskola, Conny skall kolla med honom om han vill göra detta

Medborgarskolan, tyvärr gick innte denna ideen i lås, då man enligt dem inte är tillåten att hålla utbildningar inom spelsektorn. Tycker vi är enormt tråkigt med tanke på de kulturella möjligheterna man går miste om.

* Bestämda regler med Douglas, ta upp öppettider och stadgar inför nytt avtal skall skrivas på.

Nästa möte, föreslår jan den 9e februari kl 17.30 på Mozartdeum

______________________________________

Styrelsemöte 9/2 2015

Närvarande Jennie, Micke, Pia, Björnar och Björn

1. Diskussion kring att styrelsen stöttar Douglas i hans planerade agerande kring det stulna brädet i samband med föregående års SO.

2. SM lokal, Timmermansgården, helgen den 16/17 maj. Inväntar bekräftelse från dem innan vi kan gå ut med information till medlemmarna.

3. Rekrytering av nya medlemmar, vår ständiga fråga som diskuteras flitigt. Timmermansgården erbjuder gratis annonsering med deras samarbetspartners. Där kan vi då annonsera om backgammon och hålla föreläsningar i deras lokaler, då mot en billig lokalhyra. Detta låter väldigt intressant. Micke kollar vidare om ett eventuellt samarbete.

4. SO – Tack och bock till Anette som hjälpte oss hitta lokal. Royal Star vid Älvsjö kommer arrangera SO den 2-4 oktober 2015.
• Inköp till champ kommer bli billigare
• Gränsen för Intermediate 1650 ranking kommer slopas
• Kika på möjligheten att lägga added till turneringen
• Jennie och Micke meddelade också att detta blir deras sista SO som arrangörer, vi behöver hitta
någon ny som kan tänkas arrangera SO.

5. Leta sponsorer till hemsidan. Vi har tappat många här. Kanske en hänvisning med en länk och snygg logga på vår hemsida, kanske finns egna företagare inom vårt förbund som skulle vara intresserade av en annons?

6. Micke skall kontakta Mochy angående ev sponsring från Backgammon Ace till SO

7. Manoucher har valt att kliva av styrelsen. Valberedningen har även blivit informerade om detta.

8. Pia börjar jobba med Carolin på Birka för kommande Birkaturnering

9. EU samarbete, vi är härmed invalda. Nu skall vi betala avgiften på 300 euro. Just nu är allt fortfarande i uppstartsfas, men tanken med detta samarbetet är att få en gemensam databas, gemensam ranking över hela europa bla flera övriga frågor som skall lyftas fram. Prata med Björn Rye om ni har något att förmedla till Europa.
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Nirk Lars
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 16 sep 2007
Land: Swaziland
Inloggad: Nej
Inlägg: 915
Skickat: 10 mar 2015 kl 00:19 | IP loggad Citera Nirk Lars

Transparens och kloka beslut. Bra jobbat styrelsen!!!


Jag hoppas att övriga medlemmar ser att det går att påverka
förbundet. En uppmaning: Ställ upp som kandidat till styrelsen.

Just nu har förbundet för många fiskar, korvar och potatisar som bara vill
bli serverade och servade. Skärpning! Vi är en liten skara entusiaster
numera

Redigerad av Nirk Lars den 15 mar 2015 kl 00:06
Topp Se Nirk Lars's Profil Sök efter andra inlägg av Nirk Lars
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 28 apr 2015 kl 21:18 | IP loggad Citera Fru von Bargen



Protokoll årsmöte 2015-04-26

• Mötet anses behörigen utlyst.
• Jennie von Bargen valdes till ordförande för mötet och Patricia Sevelin till dess sekreterare.
• Marvin Khattar och Sara Utku valdes till justeringsmän, tillika rösträknare, som jämte ordföranden skall justera mötesprotokollet.
• Vi gick igenom förbundets årsredovisning. Vi kan se att medlemsintäkterna har ökat mot föregående år. Detta beror mestadels på att vi ökade serielicensen med 100 kr efter föregående årsmöte. Förbundet gjorde en liten vinst under 2014.
• SO gick back ganska mycket föregående år, stor del är en tapp av spelare men också att utgifterna ökat då lokalhyran är dyr. Förändringar till årets SO är att vi bytt lokal, tack vare Anette Mädje så kan vi spela SO på Best Western Royal Star i Älvsjö helgen den 2-4e oktober. Vi har minskat våra kostnader för lokalen med över 50%. Dessutom ingår det en buffe i regkostnaden.
• Revisorns berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste räkenskapsåret gicks igenom. Revisor Joel Sundberg anser att allt är i sin ordning och yrkar på att styrelsen skall beviljas ansvarsfrihet för föregående räkenskapsår. Årsmötet beviljade styrelseledamöterna ansvarsfrihet för 2014s räkenskaper.
• Jennie von Bargen siter kvar 1 år till som ordförande. Björnar Kristoffersen blev omvald till kassör för nästkommande 2 år.
• Valberedningen, ordförande Niklas Westin informerade om sitt arbete och gav ett förslag på följande styrelseledamöter för 2015: Ordinarie; Conny Eriksson, Patricia Sevelin, Joakim Roggentin och Björn Rye. Suppleanter på förslag var Mikael von Bargen samt Jesper Carlsson. Årsmötet röstade ja för förslaget. Välkommen ombord, Joakim Roggentin och Jesper Carlsson. Tack Håkan Åkerstrand och Manouchehr Parchami för er tid i styrelsen! Tack snälla valberedningen för ett mycket bra arbete i år igen!
• Joel Sundberg omvaldes till ytterligare ett år som vår revisor. Det tackar vi för!
• Niklas Westin, sitter kvar som ordförande i valberedningen. Mats Westin och Patrik Thelin blev omvalda som ledamöter i valberedningen för en tid av ett år.
• Ingen ändring kommer ske på serielicensen, turneringslicensen eller lagavgifter. 400 kr per medlem för att spela serie, 100 kr för enbart spela turneringar. Lagavgift för div 1 lag är 700 kr och division 2 är 500 kr.

• Genomgång av inkomna motioner.
Motion 1:
Personlig hygien – denna ströks på egen begäran av Patricia Sevelin och Björnar Kristoffersen
Motion 2:
Bakgrund:
I dag finns 2 serier i Stockholmsserien och varje serie består av 11 lag, totalt 22 lag.

Förslag:
Avskaffa seriesystemet. Låt alla lag spela i en och samma klass och låt de 12 bästa lagen gå till slutspel. Priser till "Topp 4" i slutspelet.

Låt varje omgång vara en dubbelomgång. Man möter samma lag 2 omgångar varje kväll där lagen coachar vars en gång. Laget kan välja att byta ut spelare från den ena till den andra omgången.

För att hinna med ett dubbelmöte på en och samma kväll föreslås matchlängden vara 9 poäng.

Om höstterminen spelas mellan mitten på september till mitten på december och vårterminen mellan mitten på januari till mitten på april omfattar detta ca 28 veckor och det kommer då att finns utrymme för både lagup och "skollov".

Fördelar
Lag kommer inte att läggas ner för att de åker ner 1 division. Slutspelet blir en möjlighet för samtliga lag och inte endast de lag som spelar i division 1. Det blir roligare för så många fler! Det blir roligare att få möta så många fler spelare!

Om förslaget testas och inte faller väl ut efter utvärdering bör det vara enkelt att dela upp samtliga lag i 2 divisioner året därpå utifrån vart man placerat sig i den gemensamma listan.

Inlämnad av Ingrid Soderstjerna

• Årsmötet röstade nej till denna motion. Däremot gjorde vi en intresseröstning i samband med denna motion och har sagt att styrelsen kommer ta på sig att undersöka framtida möjligheter för förändringar i seriespelet.

Motion 3:

Bakgrund:
I dag finns en topplista för division 1 och division 2. Utöver detta finns en lista "player of the year" som består av ett antal turneringar som spelas under året.

Förslag:
Slopa topplistan då möjligheten att komma i topp till stora delar beror på att spelaren skall ha blivit uttagen att spela för laget. Det finns spelare som vill och kan spela men kanske inte blir uttagna.
Slopa även "player of the year".
Skapa en lista som består av både serie och turneringar.

Fördel:
En gemensam lista kommer att "gynna" spelare som är aktiva både med måndagsspel och turneringsspel. Det föreningen är i behov av är aktiva medlemmar som bör leda till en levande förening.

Inlämnad av Ingrid Soderstjerna

• Årsmötet röstade nej till denna motion.

Motion 4:

Bakgrund:
De turneringar som spelas lockar allt färre spelare och det kommer få nya spelare.
För många, som inte tävlat i backgammon live, är det ett stort steg att spela om pengar. Jag är övertygad att detta även avskräcker många som idag enbart spelar i serien.

Förslag:
Ta bort inträden till samtliga turneringar (inkl SM men exkl SO) och införskaffa i stället en sidepool där varje turnering har en fast sidepool-grupp; tex 3, 5 eller 10. Eventuell registreringsavgift (ca 30 kr) tror jag inte kommer att vara avskräckande. För denna avgift blir samtliga matcher rankade och man tävlar i en topplista.

Fördelar:
Förhoppningsvis blir det fler deltagare till sbgf:s turneringar och förhoppningsvis även nya medlemmar!

Inlämnad av Ingrid Soderstjerna

• Årsmötet röstade nej till denna motion. Däremot genomfördes en intresseröstning och den påvisade att vi kommer testa minst en turnering enligt ovan koncept och därefter följa upp med en utvärdering.

Motion 5:

Jag tycker att det borde införas ett straff på exempelvis 200 kr per spelare som inte dyker upp till seriespel. 100 kr till förbundet och 100 kr till laget/spelaren som ej fick sin match (kostnader med att ta sig fram och
tillbaka i onödan). Lämnar hela laget WO bör det vara typ 500 kr till motståndaren och 500 till förbundet.
Allt detta för att alla skall känna större ansvar

Inlämnad av Bo Östenius

• Årsmötet röstade nej till denna motion. Styrelsen kommer däremot ta kontakt med alla lagkaptener och försöka få alla att bli bättre på att samarbeta med att man hör av sig om man har spelare i laget som ej kan spela.

• Under punkten övrigt tog Jennie von Bargen även upp att till kommande slutspel kommer det bli spel med obligatorisk klocka. Detta är för att få bättre flöde i matcherna.

• Årsmötet avslutades med en prisutdelning till serievinnarna, slutspelsvinnarna samt våra topplistevinnare.

Protokollet är justerat av Jennie von Bargen, Sara Utku samt Marvin Khattar 2015-04-27
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 09 sep 2015 kl 16:01 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Protokoll från senaste styrelsemötet:

SBGF Mötesprotokoll 2015 10/8

I.     Mötets öppnande , sjöcaféet 10/8 17.30

II.     Närvarande

Jennie, Micke, Conny , Jocke, Pia, Björnar och Björn

III.     Serien

* Spelstart den 14/9
* Nytt lag har tillkommit I div 2 sedan mötet
* Spelschema för respektive divisioner finns på
hemsidan.
* Förslag på namn till seriekommiteén skall ha gåtts
igenom inom två veckor från detta möte

IV.     Turneringar

* Turneringsansvariga är Joakim Roggentin, Jesper
Carlsson och Conny Eriksson
* Pia och Björnar kommer att arrangera en
sommarkryssning med Birka i juni prel. Datum 11 el.
17. Mera info kommer.
*Två stycken höstturneringar till skall arrangeras,
Joakim och Conny undersöker lämpliga datum och förslag
på plats.Återupptas på nästa möte.
* Player of the year tar ett sabbatsår pga. svagt
intresse. Andra former diskuteras dock.
* Lagcupen fortsätter vi med, en på hösten och en till
våren,dessutom har styrelsen beslutat att sponsra med
2000kr i added money per tillfälle.
* Finnkampen 2015. De glada eldsjälar som är på plats
representerar Sverige och lycka till.
* Landslag och rankingturneringar för att få fram ett
sådant diskuterades, återupptas på nästa möte.
* Sponsorer till ladys cup sökes som spelas under SO.
* Tremannalags upplägget diskuterades som en variant
på div 3 för alla nya spelare vi lyckas fånga. Ärendet
går vidare I takt med utvecklingen under

V.     Mötets avslutande

Jennie von Bargen förklarade mötet avslutat 18.30
Protokollförare: Björn Rye
Justerat av: Jennie von Bargen
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 01 okt 2015 kl 18:21 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Styrelsemöte 14/9
1 oktober 2015 | Jennie von Bargen

SBGF Mötesprotokoll 2015 14/9


I. Mötets öppnande , Mozarteum 14/9 17.30


II. Närvarande


Jennie, Micke, Conny , Jocke, Pia, Björnar och Björn


III. Genomgång av föregående mötesprotokoll


Format och modell för landslagsranking tas åter upp på
nästa möte.
Ingen respons på sponsorer till ladies cup. Jennie och
Micke kommer finna en egen lösning på detta.
Förslag med en variant med 3 spelare per lag/ div. 3
för spelare som fångas upp från timmermansgården.
Utvärdering sker löpande och tas upp på nästa möte. En
beginners klass under SO kommer att finnas om intresse
finnes från nya spelare från timmermansgården.

IV. Serien


Fortuna får tyvärr inte ihop ett fullt lag och väljer
därför tyvärr att hoppa av. Styrelsen blev delgiven
denna information i samband med mötets öpnande.
Styrelsen tar direkt kontakt med några som gjort en
sen intresseanmälan om att starta ett nytt lag, i det
fall de skulle kunna tänkas ta över Fortunas plats.
Alternativt finna nya medlemmar till Fortuna om de
accepterar denna lösning. Går inte det så innebär det
att Fortuna kommer att ändras till spelledigt i
serieschemat.


Tre vänner har blivit informerade om att Fortuna
dessvärre inte kommer till spel ikväll.


Tillägg 25/9:


För att kunna behålla lottningen för division 2
gjordes det försök till att få kontakt med några som
hade gjort en sen intresseanmälan (ej tidigare
medlemmar) men tyvärr så fick vi inte några svar, samt
även försök att få in nya medlemmar till Fortuna.

Styrelsen tog beslutet med att vi inte finner någon
lösning 22/9, dvs efter andra omgången blivit spelad
beslutades det att Fortuna kommer justeras permanent
till spelledigt för säsongen 2015/2016. Styrelsen
arbetade länge in i det sista med att lösa detta och
tyvärr slutade det med att vi har två spellediga dagar
i division 2.


Förslag på hur vi kan tänka oss framtida seriespel
efter motion av Ingrid tas upp på nästa möte.



Seriekommitéen 2015/2016 består av Micke vB, Björnar K
och Bitte W


Lagavgiften för serien samt prispengar har i nuvarande
format inte riktigt fungerat då vi justerat antalet
lag I respective division. Ett förslag på att omvandla
prispengarna efter en % sats istället kommer att
läggas fram till årsmötet.

V. Turneringar och övriga ärenden


Gravyren på SO pokalerna kommer att utföras av samma
företag som tidigare år.


Danska backgammon förbundet lägger våran röst under
EUBGF general assembley I Budapest, då vi inte har
någon egen representant på plats, för Köpenhamn som
värd för nästa års EM.


Björn Ekström har inkommit med ett förslag om ett
seriespel I Davis-cup format. Ärendet går vidare till
nästa möte.


100 flyers för SO kommer att läggas ut i grottan inför
kvällens seriestart, samt information om serien på
utskrift med info om bla dubbelkomgången, spellediga
dagar, lagcupar och SO.


Gratisturnering som har efterlysts kommer att
arrangeras på rastaurang Copperfields den 15/11 för
dom som vill kommer det att finnas en sidepool gr.3


SBGF´s Teacherbräden kommer att användas i
timmermansgården samt att tärningarna inte behöver
vara balanserade .


Diskussioner pågår om att samarbeta med Gammon
Stockholm som i ett led att fånga upp icke medlemmar
på sociala medier. Ärendet går vidare.


Datum för nästa styrelsemöte kommer inom kort.


VI. Mötet avslutas 18.30


Protokollförare: Björn rye
Justerat av: Jennie von Bargen
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 25 jan 2016 kl 15:59 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Styrelsemöte 2016-01-18

Närvarande: Jennie, Micke, Björn, Conny och Björnar
•     Sålda annonser - 9 sålda under året. Jennie
har lyckats locka in fler annonsörer än vad vi haft på
länge. Bra extra tillskott till förbundets ekonomi.

•     Gothenburg Open, - Zhina vann. Otroligt lyckad
turnering! En stor eloge till Jesper för väl
genomfört!


•     Turneringar, skicka ut sms – påminnelse till
alla innan turneringen startar. Sätta upp en lista om
detta i Grottan och ge info på hemsidan och facebook.
Kanske kan få fler att komma och spela. Jocke kommer
att köra några turneringar i vår, lokal till detta
eftersökes. Men en tanke är en i februari och en i
mars. Vi uppmuntrar dessutom våra medlemmar om att
arrangera egna privata turneringar, där förbundet kan
bistå med turneringspapper eller expertis.

•     Douglas turneringar – kommer inte arrangera en
enda, för dålig uppslutning och genererar inte det
intresse att det är värt att lägga denna tid för
endast 6-8 spelare. Den enda turneringen som kommer
spelas i grottan i vår är Årsträtan.


•     Niklas Westin – har klivit av valberedningen
som ordförande. Lars Degerman har blivit tillfrågad av
styrelsen och tar över denna uppgift tom årsmötet.

•     Timmermansgården – Gällande att dra folk till
Timmermansgården som testades under hösten, var det
tyvärr fel typ av folk som kom. Många människor hade
aldrig sett ett bräde tidigare och det blev mer som en
utbildning, väldigt energi och tidskrävande. Vi kommer
inte köra detta koncept på våren igen. Fel målgrupp,
tyvärr ingen hit och inget som genererade nya
medlemmar till SBGF.


•     Gratisturneringern - Det fungerar inte. Det
kom 7 spelare och endast en som ville spela gratis och
resten ville spela sidepool. Ett försök har gjorts,
men ett misslyckande. Kommer inte testas igen.

•     Birkaturneringen - Björnar har ingen
uppfattning. Pia som arrangerar. Jennie kontaktar Pia
för en uppdatering.


•     Lagcupen – Den var jättebra, fler lag än sist,
tror det var 20 lag. Riktigt lyckat. SBGF sponsrade
med 2000 kr. Många med fler lag i år än tidigare.
Lyckat koncept och vi kör vidare på detta!

•     SM spelas den 7-8 maj eller 4-5 juni- Micke
tar kontakt med Timmermansgården om möjlighet igen.
Sedan får vi ta upp i styrelsen hur vi kan lägga upp
denna turnering. Jennie och Micke arrangerar SM i år.

•     Ändra i serien, lagt en blänkare idag på
hemsidan, senast den 31:a jan vill vi ha tips på idéer
och en kommittee som kan ta hand om förslagen.
Styrelsen kommer inte ta hand om dessa förslag på egen
hand utan kräver en tillsatt kommittee.

•     Conny Eriksson, utsedd till lagkapten och ta
ut ett lag som representerar Sverige i
Europaturneringen som spelas i sep/okt i Köpenhamn.
Jennie försöker få kontakt med Steen och Julie för mer
information kring denna.


•     SO – Höra med Jesper om att arrangera detta i
Göteborg under Augusti. Kanske det som behövs för att
lyfta turneringen, få dit fler spelare utifrån. Jennie
inväntar även en offert från Anette gällande spel på
Royal Star i Älvsjö som förra året blev lyckat till
turneringen sätt, men ej till ekonomin dessvärre. SO
folders delas ut till schack-SM. Micke ser till att
dessa delas ut.

•     Uppdatera hemsidan med regler, text och
dylikt.


•     Gamla spelare som inte spelat backgammon på 5
år, kommer få gratis medlemskap terminen ut, detta
gäller from seriestarten i höst.
•     SBGFs medlemmar hälsas härmed välkomna till
årsmöte söndag den 24 april, klockan 12.00 i grottan.
•     Finns det något som ni skulle vilja ta upp i
samband med årsmötet behöver styrelsen tagit emot din
motion senast 30 dagar innan årsmötet hålls. Med andra
ord är det bra om styrelsen fått motionen senast den
25 mars.
•     Ni kan emaila era motioner till ordf@sbgf.se
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 02 feb 2016 kl 12:59 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Angående eventuell förändring av seriespelet till
säsongen den 2017/2018.

Vi har fått in lite förslag nu att titta på, dock fick
vi inte in en enda som visade intresse att rodda i
detta.

Detta behöver vi förstås då styrelsen inte har denna
tid eller möjlighet att organisera detta själva.

Så frågan går ut igen, finns det några som kan ta sig
an detta och komma med ett väl genomtänkt förslag
tillbaka till styrelsen (av de redan inkomna
förslagen) som vi sedan eventuellt kan lyfta upp på
årsmötet som ett seriöst förslag?

______________________________________

Fortfarande inget intresse att ta hand om detta
projekt. Då betyder de att vi kommer lägga detta på
is, tills styrelsen har tid att se över alla
alternativen. Vilket är trist.


Redigerad av Fru von Bargen den 20 feb 2016 kl 12:25
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 20 feb 2016 kl 12:24 | IP loggad Citera Fru von Bargen

SBGFs medlemmar hälsas härmed välkomna till årsmöte
söndag den 24 april, klockan 12.00 i grottan.

Finns det något som ni skulle vilja ta upp i samband
med årsmötet behöver styrelsen tagit emot din motion
senast 30 dagar innan årsmötet hålles. Med andra ord
är det bra om styrelsen fått motionen senast den 25:e
mars.

Ni kan emaila era motioner till ordf@sbgf.se

Med vänliga hälsningar,

Jennie
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Ingrid
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 26 apr 2004
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 723
Skickat: 20 feb 2016 kl 21:29 | IP loggad Citera Ingrid

Ingen turnering i samband med årsmötet?
Topp Se Ingrid's Profil Sök efter andra inlägg av Ingrid
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 20 feb 2016 kl 21:45 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Jadå! Årsträtan spelas i sedvanlig
ordning.
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 
Fru von Bargen
Vana användare
Vana användare
Avatar

Registrerade sig: 18 okt 2010
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Inlägg: 183
Skickat: 28 mar 2016 kl 09:54 | IP loggad Citera Fru von Bargen

Protokoll från senaste styrelsemötet:

Protokoll 2016-03-20
Närvarande: Jennie, Micke, Conny, Jocke, Pia, Björn
och Björnar
1. Turneringar
• SM - styrelsen beslutar att betala 10000 kr i added
money till årets SM. Med detta hoppas vi att locka
fler att spela årets roligaste turnering.
• SO, spelas i Älvsjö i år. Inga broschyrer kommer
tryckas upp i år. Vi har valt att spara på denna
kostnad. Däremot kommer vi skriva ut manuella flyers
som man kan dela ut i samband med Nordic Open
exempelvis. Vi hoppas på bättre resultat då det
stadigt går minus, vi måste få fler att komma och
spela. Vända den negativa trenden.
• Allmänna turneringar, det har varit svårt att få
ihop turneringar i vår. Kommande är årsträtan och SM.
• Sommarkoppen, Jocke R kommer anordna denna i år igen
efter en lyckad sommar föregående år. Vi kommer kika
på plats där vi kan spela. Hoppas på samma format i år
igen. Jocke R är ansvarig att ta kontakt med Jocke W
om den möjligheten finns att spela på samma ställe.
2. Annonsörer, föregående år lyckades Jennie dra in ca
36.500 kr i annonser. En tiodubbling mot året innan.
Vi hoppas denna positiva trend håller i sig. Detta är
en av anledningarna bakom möjligheten att sponsra SM
med 10000 kr i added, vilket vi hoppas uppskattas av
medlemmarna.
3. Dubbelomgången spelas den 9/4 med start kl 14.00.
Jennie pratar med Bitte om att ordna en lika fin
tacobuffe som vi fick njuta av föregående år.
4. Slutspel/Kval, spelas den 17:e april kl 13.00
5. Årsmöte den 24:e april/Motioner in senast den 25:e
mars, hittills en som inkommit, men några dagar till
finns det för medlemmarna att skicka in sina
eventuella motioner som skall tas upp i samband med
årsmötet
6. Lagcupen, senast 16 lag som spelade. Styrelsen
anser att detta fortfarande är ett lyckat koncept och
kommer fortfarande försöka arrangera detta för
framtiden.
7. Uppdatera hemsidan med regler, text och dylikt. Vi
ber medlemmarna om hjälp också med detta. Har ni något
som ni ser måste ändras, emaila ordf@sbgf.se så ser vi
över detta
8. Gamla spelare som inte spelat på 5 år får gratis
medlemskap terminen ut, denna ändring kommer gälla
from seriestarten i höst 2016. Ett försök att få
tillbaka gamla medlemmar som inte spelat på länge.
9. Resultatrapport, vi gör ett stort plus iår. Vilket
är härligt! Diskussion om hur vi skall nyttja detta
överflöd utan att slösa. Det första beslutet togs om
att sponsra SM för att locka fler spelare.
10. Kommande mötesdatum som styrelsen träffas är den
24/4
11. Övrigt
• Pia meddelar styrelsen om att hon kommer inte sitta
kvar som styrelseledamot, utan kommer kliva av sin
post.
Topp Se Fru von Bargen's Profil Sök efter andra inlägg av Fru von Bargen
 

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

  SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum

Powered by Web Wiz Forums version 7.7a
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide