Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Humor och skoj
 SBGFs forum: Humor och skoj
Rubrik Ämne: Come on Baby!! SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Registrerade sig: 19 jan 2008
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 02 aug 2014 kl 03:33 | IP loggad Citera von Bargen

Vet inte fan i vilken kategori man skall lägga detta ämne men tror och hoppas att detta ärar Karis minne bäst.

Har varit en galen dag efter Karis minnesstund och behöver skriva av mig. Tårarna rinner inombords och vi är många som saknar hans närvaro. En av förbundets eldsjälar har lämnat oss många år för tidigt och det är svårt att förstå varför något sådant behöver hända. Jag är inte religiös från början och detta gör inte saken bättre men ändå hoppas jag att det innerst inne finns någon slags mening med allt.

Det jag väljer att komma ihåg med Kari är hans odelade positiva syn på livet i allmänhet och backgammonspelet i synnerhet. Han höll ofta en anonym tillvaro bland oss även om en speciell position eller kubsituation kunde trigga igång honom på alla växlar. Han hade ofta en specifik åsikt om en position och kämpade för sin sak på forumet och allt som oftast visade det sig att Kari hade helt rätt.

Att Kari var en mycket skicklig Backgammonspelare finns det nog ingen som helst tvivel om men det vi saknar mest av allt är nog ändå en genuint öppen och ärlig personlighet fylld av värme och medmänsklighet.

Jag tror ingen av oss någonsin hörde ett elakt ord från hans läppar och att jag tror alla håller med när jag påstår att Kari utmärkte själva grundtanken på hur en medmänniska skall vara och han satte ett riktmärke för oss alla på hur man behandlar sina medmänniskor på allra bästa sätt.

Jag är övertygad om att Karis minne lever kvar i allra högsta grad och när någon av oss behöver ett specifikt slag för att överleva eller vända en match så låt oss alla i Karis minne skrika högt de magiska orden i hans ära:

Come on Baby!!!!

//Micke vB

von Bargen
Senioranvändare
Senioranvändare

Registrerade sig: 19 jan 2008
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 02 aug 2014 kl 12:13 | IP loggad Citera von Bargen

Vet inte om det framgick så tydligt men val av kategori var för att jag vill minnas Kari med glädje och tänka på honom varje gång jag står illa i ett parti och behöver ett magiskt slag för att vända.

Även hedra honom för den humor han alltid hade och som jag kommer sakna mest av allt.

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum