Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Dagens citat
 SBGFs forum: Dagens citat
Rubrik Ämne: Halt på vägarna? SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
DrDägge
Senioranvändare
Senioranvändare
Dr

Registrerade sig: 25 apr 2004
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 16 aug 2006 kl 23:19 | IP loggad Citera DrDägge

Gårdagens citat är "Det finns en anledning till det". Vilket låter hur trist som helst, men bakgrunden är denna. En kvinna i SBGF, vi kan kalla henne Söder Ingridstjärna, så hon får vara anonym. Var igår ute och körde bil. Eftersom hon språkade med undertecknad i telefonen fick jag nöjet att höra följande meningsbyten. Söder Ingridstjärna har blivit hejdad av en cyklist (troligen från Mp).

- Varför i helv.. kör du omkring med dubbdäck mitt i sommaren
- Det finns en anledning till det

Imponerande kort och avväpnande svar, undrar om anledningen var att hon inte bytt till sommardäck?

Dr Dägge

Redigerad av DrDägge den 16 aug 2006 kl 23:20
Topp Se DrDägge's Profil Sök efter andra inlägg av DrDägge Besök DrDägge's Hemsida

Ingrid
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 26 apr 2004
Skickat: 17 aug 2006 kl 08:08 | IP loggad Citera Ingrid

med anledning av att min lilla "hemlis" nu är i offentlighetens ljus så måste jag skriva ett "öppet brev". Något som även andra har fått göra den här veckan......

Anledningen till att jag är en lagförbryterska är inte en utan flera och här är två;

- mina däck är förvarade i källarutrymmet. Som en muskelsvag singeltjej är det ett slitsamt jobb att bära däck och därför lätt att skjuta upp

- jag hade tid på verkstaden i våras, klockan 7 en måndagsmorgon. Jag försov mig. Anledningen var att jag suttit och spelat chuetta hela natten

Jag lovade den självutnämnde "däckpolisen" att jag skulle åtgärda mitt trafikbrott och det ska jag självfallet göra. Men jag lovade inte när och snart är det den 1 oktober  

Söder Ingrid

.

.

.

.

.

.

.

I stället för att bära däck så väljer jag att träna för att kunna försvara min "Long Drive-titel" från i fjor när Hjärnettan går av stapeln i september.

Redigerad av Ingrid den 17 aug 2006 kl 08:37
Topp Se Ingrid's Profil Sök efter andra inlägg av Ingrid

Badboy
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 02 aug 2005
Skickat: 21 aug 2006 kl 00:41 | IP loggad Citera Badboy

Ahhhhh...välkommen i gänget....semast sasde min käre lillebror...Ali är det inte finare med  Metallfälgar än de trista järnfälgarna med slitna allround däck

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum