Vad händer just nu i forumet? Topp 20    Aktiva ämnen  Aktiva ämnen   Visa lista på alla användare Användare   Sök Sök    Hjälp  Hjälp
   Registrering  Registrering    Logga in  Logga in
Humor och skoj
 SBGFs forum: Humor och skoj
Rubrik Ämne: Smack i Bonk SkickaSkicka
Författare
Meddelande << Föregående ämne | Nästa ämne >>
Pistvakt
Vana användare
Vana användare

Registrerade sig: 30 sep 2005
Land: Sverige
Inloggad: Nej
Skickat: 23 apr 2007 kl 13:20 | IP loggad Citera Pistvakt

Så var världspremiären i "Smack i Bonk" avklarad och jag vill bara säga att det var den absolut roligaste match jag hittills har spelat.

Det var inte bara jag själv och den utmanade "Kreta" som hade skoj utan även de åskådare som hade äran att få se skådespelet fick sig flera goda skratt och det vart ju inte mindre roligt ju längre matchen pågick, "tvärtom".

Som Ingrid 25+ redan skrivit under en annan tråd så spelades matchen med Granater (33cl öl) istället för brickor och med några specialregler vart dessa snart klara för returautomaten.

Redan från första tärningskastet kokade hjärnan med olika taktiker som ganska snart vart allt suddigare och om man tar upp de begrepp som finns här i BG-världen som , taktik, bästa flytt, slå eller täcka m.m. kan jag bara konstatera att de har fått en helt ny innebörd och hamnat i en ny dimension. Programmerarna för Snowie och Gnu borde bli nominerade för Nobelpriset om de kan lägga in de faktorer som påverkar flyttvalet i "Smack i Bonk".

Reglerna är ganska enkla men förklaras enklast muntligt och om det är någon som vill pröva på och utmana en kompis så lånar jag gärna ut spelet men det kräver vissa förberedelser som, privat spelplats, åskådare, ölsinne.

Till sist vill jag tacka "Kreta" för en god och mycket underhållande match där undertecknad vart fullast men på något mirakulöst sätt ändå lyckades vinna med en futtig poäng.

/Pistvakt   (Olle Shake It) 

PS: Det togs flera bilder under kvällen och ni får gärna skicka dem till mig på l.o.bess@telia.com eller lägga upp dem här.

Topp Se Pistvakt's Profil Sök efter andra inlägg av Pistvakt

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

SkickaSkicka
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Hoppa till:
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum